Wat is de exacte verklaring als er bij een schema vermeld staat 12/24V-AC/DC?

Nu 2de codeslot elektrisch hekken ook defekt in 8 jaar. Word gevoed door een tranfo die 26VAC levert die origineel in stuurkast ingebouwd is en oude sticker overplakt door nieuwe met andere gegevens 700W ipv 20VA en de 220V naar 230V (dus geen sec spanningen vermeld.Deze bedient sensoren en het slot. Vertegenwoordiger zegt mij dat voor het slot een afzonderlijke TRA121 moet zijn. Op schema spanningen vermeld zoals
titel:12/24V
AC/DC
Die vermeldingen kom je heel veel tegen op instalatie boekjes of schema's maar wil dit zeggen dat je 24V AC ook op mijn slot mag aansluiten of mag deze maar max 12V zijn en enkel 24V als je spanning DC of gelijkstroom is?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Techniek
3.3K
TurfGraver
6 jaar geleden
Tussen 12 en 24 volt gelijk of wisselspanning.

Antwoorden (1)

Ik vind de vraag niet geheel duidelijk, ik denk dat er maar max 12V en AC moet op aangesloten worden, werkt volgens mij niet indien DC op een transo wordt aangesloten... 12/24V AC/DC wil volgens mij gewoon zeggen dat uw transfo 12V AC (wisselspanning) omzet naar 24V DC (gelijkstroom)