Hoe krijg je, op gelakt hout, ingedroogd kaarsvet mooi weg?

Op een gelakt tv-kastje is er kaarsvet gekomen. Het kaarsvet zelf is al weg, maar laat nog wel een afdruk achter. Hoe krijg je dit mooi weg zonder het hele kastje opnieuw te lakken?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Interieur
1.6K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
je kunt het proberen met een schone theedoek, die leg je er op en dan ga je met een lauw strijkijzer overheen. je kunt het ook proberen met keukenrol en een haardroger op een lauwe stand.

Antwoorden (2)

Ik neem aan dat de plek nu dof is geworden? Ik gebruik voor veel toepassingen WD40 spray. Eerst op de plek, in laten drogen en dan op de hele bovenzijde van het object. Bevalt het je niet, kun je het er met een sopje vanaf halen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dit krijg je niet weg zonder te lakken en te schuren.
De afdruk zit in de lak die op de tafel zit,dus aan de slag.
Neem fijn schuur papier goed schuren en af lakken.
burgos