Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om de ondertiteling van series op TV uit te zetten?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Televisie
1.4K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Niet de meest elegante oplossing, maar een stukje karton onderin voor je TV doet ook wonderen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, dat is in de praktijk zelden mogelijk. De ondertitels worden vaak in een stream met het beeld verzonden, ook al zou het technisch mogelijk zijn van ondertitel te wisselen (of aan/uit te zetten) met digitale decoders wordt van deze mogelijkheid zelden gebruik gemaakt. Er is ook mogelijkheid tot switchen audio. Ook dat zie je zelden in de praktijk.

Dus in theorie en technische zin kan het. In de praktijk heb je altijd beeldvervuiling.

Toegevoegd na 1 uur:
Dit is een concept wat je vaker ziet in de techniek. De optie is er wel, maar wordt niet altijd gebruikt. In dit geval zeer jammer. Stel je voor dat je gewoon kan switchen tussen meerdere subs en audiostreams.

Er is geloof ik 1 Duits-Fransezender die er wel gebruik van maakt. Arte dacht ik uit mijn hoofd. Dan kan je met een knop audio of sub veranderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
SimonV
6 jaar geleden
+ Mooi duidelijk antwoord.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding