Waar kan ik naar toe bellen om mijn echtscheidingsconvenant aan te vragen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
ronron1212
6 jaar geleden
Hoe bedoel je aan te vragen dat maak je zelf met je ex en een advocaat.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedoelt u dat u het convenant kwijt bent en een kopie op wil vragen?
https://www.startpagina.nl/v/maatschappij/wetgeving/vraag/478702/convenant-echtscheiding-kwijt-advokaat-opvragen https://www.startpagina.nl/v/maatschappij/wetgeving/vraag/478717/convenant-opvragen-rechtbank
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja dat bedoel ik
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een echtscheidingsconvenant is een aanhangsel bij de echtscheidingsacte waarin je vastlegt hoe de boedelverdeling zal zijn. Het is niet duidelijk wat je bedoelt. Ben je je convenant kwijt of zo?

Antwoorden (1)

Als het gaat om een echtscheidingsconvenant en men weet nog bij welk notariskantoor het is opgemaakt, kan men het beste daar proberen. Weet u het kantoor niet, dan kan elke notaris nagaan waar het convenant is opgemaakt.
Men kan het proberen bij de rechtbank waar de echtscheiding is ingeschreven als het nog geen vijf jaar geleden is.
Dien een schriftelijk verzoek tot inzage in bij de rechtbank met een kopie van uw legitimatiebewijs. Om een afschrift te kunnen krijgen, moet u partij of gemachtigde zijn in de zaak waarvan u inzage aanvraagt. Vermeld zoveel mogelijk gegevens over de zaak in uw aanvraag, zoals datum uitspraak, namen van partijen.

Toegevoegd na 12 minuten:
Voor echtscheidingsvonnissen recenter dan 1989 kunt u ook in alle gevallen contact op nemen met de rechtbank waar de echtscheiding afgehandeld werd.
U kunt bij de gemeente waar u aanvankelijk bent gehuwd informeren wanneer en welke rechtbank de echtscheiding heeft uitgesproken. Ook weet de gemeente welke advocaat daarbij betrokken is geweest.

Toegevoegd na 28 minuten:
Het echtscheidingsconvenant is hetzelfde als een echtscheidingsovereenkomst: een document waarin u op het moment van echtscheiding afspraken vastlegt over alles wat u moet regelen of verdelen: pensioenuitkering, alimentatie, geld, spullen, uw woning.
https://www.rechtspraak.nl/Uw-Situatie/Onderwerpen/Echtscheiding/Paginas/veelgestelde-vragen.aspx