Je moet het zo snel mogelijk verwijderen, dat kan door een vlekkenmiddel (zoals bijvoorbeeld Shout) of een beetje afwasmiddel op de vlek aan te brengen. Was het shirt daarna direct volgens wasvoorschrift, bij voorkeur in de machine.
Als het shirt al gewassen is met de vlek erin, krijg je de vlek er niet meer uit.