Hoe herken je of dat een pull voor mannen is of vrouwen??(normale pullen met riks en zakken)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Mode
3.8K

Antwoorden (2)

Over het algemeen zijn shirts en truien voor een man smaller en langer dan die voor een vrouw. De dames hebben meer ruimte in hun bovenkleding nodig, want zij hebben borsten en bredere heupen.
Amadea
7 jaar geleden
Er is een verschil in knopen links of rechts en natuurlijk ook de snit van een kledingstuk, voor vrouwen breed op de heup en meer materiaal bovenlichaam (ruimte voor vrouwelijke borsten), maar ook bredere schouders voor mannen en niet te vergeten, mannen hebben meestal een langer bovenlichaam dus langer shirt/trui/pulli.

(Vroeger ook nog bij broeken met de gulp/rits (m/v), gulp van voren en rits altijd opzij, maar dat is niet meer zo, dacht ik, niet zeker.)

Toegevoegd na 3 minuten:
Vergeet niet dat een pull ook soms bedoeld groot en breed en lang is, dan maakt het niet zo uit voor wie het is. Er zijn zeker vrouwen die deze hele grote pulli's / truien ook dragen en daarmee vervalt het verschil m/v.