Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan je doen als je getekend hebt voor een pakketje maar waarbij later bleek dat dit niet compleet was?

De verkoper heb ik direct hiervan op de hoogte gebracht, maar zij geven aan dat het pakketje qua gewicht voldeed en dat ze nu een incassoprocedure starten.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Gaat het om een marktplaats verkoper of een webwinkel?
Bij een koop op afstand bij een webwinkel is de bedenktijd veertien dagen.
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/bedenktijd-koop-op-afstand
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
het gaat om een webwinkel. Ik ben al over de termijn van 14 dagen heen, maar ik heb wel binnen een dag aangegeven dat het niet compleet was.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kunt alleen maar tekenen en pas LATER ontdekken dat er iets mankeert. Dat is dus niet logisch van de webwinkel.
Je hebt binnen een dag aangegeven dat het niet klopte. Handig is in zo'n geval om dat altijd te bevestigen : mailtje "Op ... heb ik u gebeld en gemeld dat... Wij zijn overeengekomen dat ..." Of "Hierbij bevestig ik ons telefoongesprek op ... over ... "
Maar daar heb je nu niets aan, dat is voor een volgende keer.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wanneer je bestelling incompleet wordt afgeleverd, is er geen sprake van een 'deugdelijk' product. En dat is wel waar je recht op hebt. De verkoper zal moeten bewijzen dat je het product in goede en volledige staat hebt ontvangen.

Het beste kun je de webwinkel een aangetekende brief sturen waarin je vraagt om nazending van het ontbrekende deel of vervanging. (Een voorbeeldbrief vind je op de website van de Consumentenbond). Mocht de winkel hier niet op ingaan, dan kun je het product terugsturen en vragen om de koopovereenkomst te ontbinden. Je hoeft het product ook niet te betalen.
(Lees meer...)
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Sta ik in mijn recht als ik niet betaal omdat ik niet alles heb ontvangen?
Pieter2011
7 jaar geleden
Jazeker. Zie de website van de overheid waarop staat: Niet betalen
Betaal niet totdat de verkoper een oplossing heeft gevonden. Dat kan alleen als u nog niet alles betaald hebt. Ik ga er overigens in mijn antwoord van uit dat niet 'iets kleins' is wat ontbreekt, maar een essentieel deel van je bestelling. Als het, bij wijze van spreken, om een ontbrekend kabeltje gaat, dan is dat geen reden om betaling te weigeren. Hooguit kun je om een paar euro korting vragen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding