Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe moet je voor de schoolexamens van biologie & scheikunde leren?

Wat moet je allemaal doen om hiervoor goed te leren? Ik bedoel moet je in leerboek leren en opdrachten van werkboek maken van vorige jaren? Of is samengevat en examembundels genoeg?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het hangt af van je inzicht en hoe goed je bent in de vakken en wat voor cijfer je wilt halen.
Ik raad mensen altijd het volgende aan:
- Leer de leerstof vanuit je boek
- Maak een paar opdrachten (meestal uit de samengevat-delen van het boek, de opgaves aan het einde van het hoofdstuk)
- Ga aan de slag met eindexamens. Maar zorg er wel voor dat je ook de antwoorden hebt!

Waarom vind ik het hebben van de antwoorden zo belangrijk? Om jezelf na te kunnen kijken. Als het antwoord goed is, is dat natuurlijk fijn. Als het antwoord fout is, ga de vraag (en het antwoord) analyseren om te kijken waar het fout ging. Heb je een verkeerde aanpak / formule gebruikt of was er gewoon een rekenfout. Oftewel, gebruik de antwoorden om te leren (want daar heb je het meeste aan).

Ikzelf, maar ook degene die ik heb geholpen op diverse scholen / opleidingsniveaus hebben zeer veel gehad aan deze methode.
(Lees meer...)
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor de reactie! Zal het proberen in mijn komende examenjaar!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding