hoe moet je voor de schoolexamens van biologie & scheikunde leren?

Wat moet je allemaal doen om hiervoor goed te leren? Ik bedoel moet je in leerboek leren en opdrachten van werkboek maken van vorige jaren? Of is samengevat en examembundels genoeg?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Het hangt af van je inzicht en hoe goed je bent in de vakken en wat voor cijfer je wilt halen.
Ik raad mensen altijd het volgende aan:
- Leer de leerstof vanuit je boek
- Maak een paar opdrachten (meestal uit de samengevat-delen van het boek, de opgaves aan het einde van het hoofdstuk)
- Ga aan de slag met eindexamens. Maar zorg er wel voor dat je ook de antwoorden hebt!

Waarom vind ik het hebben van de antwoorden zo belangrijk? Om jezelf na te kunnen kijken. Als het antwoord goed is, is dat natuurlijk fijn. Als het antwoord fout is, ga de vraag (en het antwoord) analyseren om te kijken waar het fout ging. Heb je een verkeerde aanpak / formule gebruikt of was er gewoon een rekenfout. Oftewel, gebruik de antwoorden om te leren (want daar heb je het meeste aan).

Ikzelf, maar ook degene die ik heb geholpen op diverse scholen / opleidingsniveaus hebben zeer veel gehad aan deze methode.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor de reactie! Zal het proberen in mijn komende examenjaar!