Zoals Amadea al suggereert bedoel je waarschijnlijk een condoleancekaart. De rouwkaart wordt zo snel mogelijk gestuurd, meestal de dag na overlijden al.
Een condoleancekaart stuur je over het algemeen snel nadat je de rouwkaart krijgt, of als je hoort van het overlijden. Maar er zijn geen vaste regels voor (vroeger waarschijnlijk wel volgens de officiële etiquette.
In de eerste twee weken na het overlijden wordt de familie overspoeld met kaarten en berichten. Het is daarom helemaal niet erg als er een poosje later nog wat post komt. Het leven om de mensen heen gaat weer door en het is fijn om te weten dat er mensen zijn die nog denken aan het overlijden.
Ik zou dat niet kiezen voor een voorgedrukte sterkte-kaart (normaal ook niet, maar dan helemaal niet), maar een mooie blanco kaart uitkiezen met bijvoorbeeld bloemen, en er zelf iets persoonlijks opschrijven.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Warm antwoord + Klopt, dat na een tijdje het bezoek en de kaarten grotendeels stoppen en dat het dan fijn is te horen dat er nog iemand aan je denkt.
ronron1212
8 jaar geleden
Als u een rouwkaart ontvangt of er sterft iemand in uw directe omgeving dan is het goed om zo snel mogelijk te reageren. Dit kan met een kort briefje of gepaste kaart waarin u aangeeft dat u meeleeft met de nabestaanden. Een condoleancebrief of -kaart hoor je altijd met de hand te schrijven.