is het een goed ideee om zonder verzekering en zonder rijbewijs op eigen terein te reiden met een pitbike?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig
1.4K
ronron1212
8 jaar geleden
Zonder rijbewijs ben je niet verzekerd.
Erna55
8 jaar geleden
Waar zou je je tegen willen verzekeren ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@ronron1212 Geldt dat ook nog op privéterrein? Een rijbewijs is toch alleen een vereiste op de openbare weg?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Op eigen terrein maakt het geen verschil of je het wel of niet hebt (rijbewijs).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Eigen terrein is verzekerings technisch altijd moeilijk.
Maar zonder rijbewijs zou het me niet verbazen als je een ongeluk krijgt je ziektekosten verzekering zegt van betaal jij zelf maar omdat je iets rijdt wat je niet officieel gezien niet kan rijden
ronron1212
8 jaar geleden
@MrTomaat ik zeg ook alleen maar dat geen rijbewijs geen verzekering niet meer en niet minder.
ronron1212
8 jaar geleden
@MrTomaat de vraag is dus overbodig je kunt niet verzekeren zonder rijbewijs en wat hij doet moet hij weten op eigen terrein.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.evo.nl/site/overige-rijbewijsinformatie Rijden op eigen terrein Een rijbewijs is niet nodig als gereden wordt op een afgesloten terrein. Op een eigen terrein dat niet is afgesloten moet de bestuurder in het bezit zijn van een rijbewijs. >>Soms<< eist de verzekeringsmaatschappij (van de auto) ook op eigen afgesloten terrein een rijbewijs. Controleer de polis hierop en vraag eventueel aan de verzekeringsmaatschappij om deze uitsluiting in de voorwaarden door te halen. Dus jouw eerste uitspraak geldt alleen als het over de openbare weg gaat en/of als de verzekeraar ook op eigen terrein een rijbewijs eist.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar begrijp ik nou goed dat je in Reiden wil gaan rijden?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
nee ik wil gewoon in me eigen dorp rijden (daar is weinig politie en een groot skate park)
Erna55
8 jaar geleden
Je mag niet de openbare weg op.
Wanneer je in je eigen dorp wilt gaan rijden dan is dat op de openbare weg. Dat is verboden, ook wanneer er weinig politie is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat je wil komt niet overeen met je vraag. Als iemand nu zegt dat "het" mag, dan is niet duidelijk wat "het" is. Op eigen terrein rijden mag (zonder rijbewijs, zonder verzekering)
In een skatepark of in "me eigen dorp" mag sowieso niet. De legale status van een pitbike is sowieso nogal lastig. begrijp ik uit:
http://scooterforum.net/threads/pitbike-straatlegaal-maken.190712/
De meeste modellen zijn niet "streetlegal" Dus zelfs met motorrijbewijs is dat nog een probleem.

Antwoorden (1)

over de vraag of het een goed idee is zullen de meningen verschillen.
wat vast staat is dat dit wettelijk is toegestaan, zolang je op eigen terrein blijft hoef je geen verzekering, rijbewijs, kenteken oid voor je pitbike te hebben.