mijn vriend beschuldigd mij van vreemgaan terwijl ik zo monogaam als een zwaan ben..wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig
1K

Antwoorden (3)

Praat met hem!
Dat is eigenlijk het belangrijkste om je relatie goed te maken en te houden. Als je niet met elkaar praat weet je ook niet wat de ander ergens van vind. En komt het er pas een keer uit tijdens en flinke ruzie.

Maar goed over deze vraag.
Geef aan dat je graag hierover wil praten. Dan weet hij ook waar hij aan toe is. Doe dit op een rustig moment zodat jullie beide volledig op het gesprek kunnen concentreren. Vraag hem waarom hij denkt dat je vreemdgaan en eventueel met wie. Leg uit wat dit met je doet. Ga niet direct verdedigen. Maar stel je kwetsbaar op.

Het is moeilijk om het gesprek te openen. Maar het moet. Want zonder wederzijds vertrouwen is het onmogelijk om je relatie prettig te houden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een relatie is een kwestie van vertrouwen. Het nadeel van vertrouwen is dat het met veel inzet opgebouwd moet worden, maar met de geringste aanleiding kan het zomaar verdwenen zijn.

Maar behalve een echte aanleiding kan er ook bij de ander onzekerheid over zichzelf spelen. ("Ben ik wel goed genoeg voor haar ?")

Wat er werkelijk speelt, daar kom je alleen achter door er over te praten.

Jouw vraag hier geeft aan dat jij je vriend echt niet kwijt wil. Geef dit dit aan, niet alleen in woorden, maar ook in daden. Een knuffel en een luisterend oor op het juiste moment kunnen wonderen doen.
Maar één gesprek zal niet in één klap het vertrouwen terug brengen. Wat ook de oorzaak is. Dat zal weer moeten groeien.

Spreek b.v. ook op andere momenten spontaan je liefde uit en laat je vriend merken dat hij alles voor je is.
Dat bouwt aan de zekerheid van je vriend, en daarmee ook aan jullie onderlinge vertrouwen.

Geeft het tijd en aandacht. Dan komt het vast weer goed. Je hébt immers niets verkeerd gedaan.
Wat je volgens mij zou moeten doen is ZELF vraagtekens zetten bij deze relatie.
Je zet er helemaal geen toelichting bij dus ik gok nu even dat er tenminste een beetje over gesproken is en dat je het geprobeerd uit te leggen dat dit niet het geval is.

Is hij dan onvermurvbaar in zijn overtuiging dat jij vreemdgaat heeft hij duidelijk geen vertrouwen in jou. Maar ik zou geen relatie willen met iemand die mij zo veroordeelt zonder bewijs.

Stel dat jullie hier doorheen komen, wat dan als je eens een glimlach op je gezicht hebt als je naar een andere man kijkt, of je doet iets anders dat hem niet aan staat?
Wordt dit dan je toekomst? Hij beschuldigt jou lukraak van van alles en nog wat en jij ligt onder en moet je verdedigen, meestal voor dingen die je niet eens hebt gedaan?

En wat als je toch eens een of andere fout maakt (niet eens vreemdgaan te zijn) gewoon iets anders doms in een relatie? Dan wacht je gelijk de "doodstraf".
Ik zou niet zo op eieren willen lopen in een relatie. Je doet je best voor elkaar maar je bent allebei mens, er gaan dingen fout, je begrijpt elkaar niet etc etc. Dat moet niet gelijk tot beschuldigingen lijden.

Toegevoegd na 1 minuut:
(niet eens vreemdgaan te zijn) : moet zijn: (dit hoeft niet niet eens zo iets als vreemdgaan te zijn)

Toegevoegd na 2 minuten:
oei oei oei lijden = leiden
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Inderdaad, goed gezegd. Overigens kun je nooit bewijzen dat je NIET vreemdgaat, alleen bewijzen dat je dat wél doet. Je vriend zal dus met bewijzen moeten komen om dit te onderbouwen, maar zich vooral moeten verantwoorden waarom hij jou niet in vertrouwen neemt! De bewijslast ligt bij hem. Voel je dus absoluut niet schuldig, hij is hier fout. Natuurlijk is zo'n situatie niet een heel mooi uitgangspunt voor een discussie, dus een beetje vriendelijkheid is natuurlijk goed om de relatie te redden. Maar soms moet je het even lekker laten knallen, laat hem dan maar eens laten zien hoeveel hij echt om je geeft en of hij je weer wil vertrouwen. Dan merk je vanzelf hoe hij in elkaar zit :) En anders, hoe hard het ook klinkt, zit er geen potentie in deze relatie ben ik bang. Als hij niet verandert, bedoel ik.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
@Kornikov
Bewijzen ???
Een relatie is gebaseerd op vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat zeg ik toch ook ???