Kan je zeggen "wat is het brandgedrag?'' ?

Is het grammaticaal een goede vraag?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig
1K
Erna55
8 jaar geleden
Los van de grammatica, ik zou niet weten wat je bedoeld met "brandgedrag" .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Idd, in welke context wil je het bijvoorbeeld inbedden? Als de betekenis dan duidelijk wordt, zijn er veel zelfbedachte samenstellingen mogelijk. Taal leeft immers. In een zin als 'Voor een reconstructie van de fatale avond is het nodig dat de technische recherche bepaalt wat het brandgedrag is van met kopernaftenaat geïmpregneerd hout.' kan ik me bijvoorbeeld voorstellen wat er bedoeld wordt, maar ik moet eerlijk toegeven dat het niet heel mooi staat (een beetje gekunsteld). Dat is echter een kwestie van esthetica en dat maakt het nog niet meteen grammaticaal incorrect. Maar als je in een formele context moet schrijven, zou ik eerst eens checken of je het begrip dat je uit wilt drukken misschien in een ander woord kan vangen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oh ik zie net dat er al een antwoord gegeven is, dat het dus geen zelfbedachte samenstelling is. 't Is nog vroeg XD

Antwoorden (1)

Daar is niks mis mee, dat kun je gewoon zeggen.

Je vraagt in 't kort: "Wat is de wijze waarop de natuurkundige en scheikundige eigenschappen van een materiaal of constructie reageren bij brand?".
SimonV
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, dacht ik ook al! Dankjewel voor je reactie!