Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat heeft vormgeving met geluid te maken?

Voor het vak techniek moet ik een aantal vragen beantwoorden voor mijn werkstuk. Hiervan kan ik van een van de vragen geen duidelijke en simpele informatie vinden (b.v. NIET Wikipedia). Dit is de vraag:

Heeft vormgeving te maken met geluid? Leg uit.

Alvast bendankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig
1.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De vraag is wat onduidelijk op welke manier dit bedoeld wordt.
Vormgeving van een object zal alleen in akoestische zin (los van materiaal) iets met geluid doen. Maar dat leg je niet simpel uit..
erotisi
8 jaar geleden
http://www.lbpsight.nl/getFile.cfm?dir=publication&File=/hoe_akoestiek_een_ruimte_beinvloedt.pdf

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een kleine triangel of een grote ?! Een zeer kleine viool of een grote ( bas) kleine trommels of een enorme ( pauk ) kleine luidsprekers of ja :)! zet een transistor radio in een grote stevige houten kast en het geluid veranderd direct . Hoe groter je oorschelp hoe beter je hoort . Van fluit tot trombone . En dan de materialen harde materialen kaatsen het geluid en zachte absorberen het geluid dempen .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In een kale kamer galmt het vaak nogal, en moet je nogal eens moeite doen om elkaar te verstaan. Je zult er versteld van staan wat een vloerkleed en gordijnen daar al een verschil op maken. Het maakt ook veel uit of er zware houten meubels of lichte metalen klapstoeltjes staan. Bij de inrichting moet je ook rekening houden op welke plek de audio-apparatuur, boxen en televisie komen te staan. En als je boven bezig bent kun je dan nog wel de bel horen die beneden gaat?
(Lees meer...)
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarom 2 minnen? De vraag is vaag. En een opleiding vormgeving kan ook binnenhuisarchitectuur omvatten. Hoeft niet, maar kan. In dat licht geeft Amadea een prima antwoord.
Ik heb eens een geweldige Rietveld eindexamen presentatie gezien van nieuw ontworpen (uiteraard) geluiddempende muurbekleding, bijvoorbeeld.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding