is een i3 processor 3,2Ghz goed ?

Graag wil ik binnenkort een imac kopen, het is een iMac uit 2010 met een i3 3,2 Ghz processor. Een vriend van mij zegt dat de computer te oud is en ik beter een kan kopen van 2015. De iMac is €540 (tweedehands). Is deze computer snel genoeg en is de computer het geld ook waard ? (Ik wil deze computer gebruiken voor school en het maken van webshops)
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet Stijn

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Antwoorden (2)

Een i3 is voor gewoon internet gebruik en webshop maken etc prima te doen maar ik heb mijn twijfels bij een 2010 model.

Bedenk ook dat je met dit oudere model geen enkele garantie van Apple hebt en dus als er iets mis mee is de reparatie kosten echt ontzettend hoog zijn.
en zelf kan je echt helemaal niets repareren zelfs niet de HD verwisselen wat een klereklus is met een imac.

Koop dan liever een i3 desktop van windows veel goedkoper en makkelijk uit breiden
nieuw koop je dat ding voor ongeveer hetzelfde wat je nu wilt neer tellen voor een 6/7 jaar oude imac
Je bent misschien iets meer kwijt voor een losse monitor maar geloof me dat is de investering wel waard.
Aangezien je die altijd kan houden als je een ander pc zou willen hebben

met een oudere tweedehands imac is het risico dat je een rottige videokaart hebt vrij groot. en de recall termijn voor dit soort isseus is ook niet meer aan te spreken

Het probleem is dus als er ook maar iets kapot is dat je de hoofdprijs betaald
voor reparaties want dit is echt bijna onmogelijk te maken
en dat risico loop je met tweedehands
tenzij je een refurbish koopt ?

Een mac loopt, en als ie niet loopt dat zit je echt met de gebakken peren

Terwijl je met windows veel kan repareren en uitbreiden
voor de prijs die je neertelt voor een tweedehands mac die niet eens garantie meer heeft
kan je veel beter proberen een later model macmini te kopen. als je tenminste echt een mac wilt hebben.

kan me voorstellen dat je dan even geen geld hebt voor een mooie monitor
maar die je nu heb is denk ik al goed genoeg en kan je altijd later er bij kopen
spreid je risico in dit geval.

Want die imac is echt een gok in mijn beleving.

Als je niets anders achter de hand hebt dan,.... tja ga je voor 540 euro het bootje in

het je geld zat ? dan is hij prima hoor maar

er zitten behoorlijk wat risico aan het kopen van een oudere imac
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor je reactie ! Ik ga zeker even kijken maar een macmini en een windows computer. Ik wil inderdaad geen te groot risisco lopen bij een bedrag van €540
capthavoc
8 jaar geleden
Je kan een spiksplinter nieuwe macmini kopen voor net ietsje meer Wellicht moet je dan nog wel een of ander vreemde thunderbolt gedoe er bij kopen voor je monitor
frustrerend duur maar goed wellicht niet nodig bedenk ook, die nieuwere macmin;si zijn ook vaste spec
je kan zelf het geheugen niet uitbreiden
helaas maar opzich is 4 gig goed genoeg voor wat je wilt
8 gig is beter maar is ook duurder maar je krijgt dan in elk geval altijd waar voor je geld en dus geen risico aankoop
Is voor jouw doeleinden opzich een prima computer. Maar bedenk dat het aantal GHz niet direct iets zegt over de snelheid. Let ook op hoeveel 'cores' de computer heeft, in het geval van het 2010 model zijn dat er twee: dualcore. Tegenwoordig heb je bijvoorbeel 2 GHz quadcore computer en die zijn vele malen sneller, ook al is 2 lager dan 3,2. Ik raad je aan om op de site van Leapp te kijken. Zij verkopen refurbished of renewed iMacs, plus je krijgt er garantie bij.