Wat betekent het als je andere mensen ziet als objecten?

En hoe voelt het om anderen zo te zien, en hoe herken je dat een ander mensen zo ziet? Wat houdt het concreet in?

Weet jij het antwoord?

/2500

Hoe het voelt om anderen als object te zien weet ik niet, maar hoe je het herkent... Bijvoorbeeld in het bedrijfsleven, als er een bedrijf in problemen komt, dan zijn er altijd mensen die aangetrokken worden om zo'n bedrijf te begeleiden naar overname/fusie of om een doorstart te realiseren . Bijvoorbeeld zoals V&D wat nu zo in het nieuws is/was. Er worden onderdelen [kapitaal] verkocht [onroerend goed] door investeerders/eigenaren in de U.S.A. en als dat gebeurd is dan is het bedrijf [V&D] ineens weer stukken minder waard en dus minder sterk en de lachende derde [de mensen in de U.S.A.] hebben HUN GELD veilig gesteld en verder zal het hun een zorg zijn... Duizenden mensen verliezen hun werk en dat zal ze EEN ZORG zijn... het interesseert ze niet >>> de ver.van.mijn.bed.show... is het voor hen. Dit is nou een voorbeeld van ongevoeligheid, gebrek aan medemenselijkheid, gebrek aan empathie. Wanneer mensen een object zijn , tellen ze niet mee als mens, maar als waarde voor iets, voor een bedrijf , voor politici zijn ze een stem , en voor de krijgsmacht zijn ze een geweer... Pas als zo iemand met de mensen te maken krijgt waar zij zo over moeten beslissen als pionnen, heb je kans dat ze meer gevoel in hun donder krijgen en VOELEN dat het eigenlijk mensen zijn en niet objecten... Wat het inhoudt, is denk ik dat sommige mensen gevoelsarm zijn en dat is vaak voor HUN WERK erg goed, anders kunnen ze niet functioneren op die plek. Antwoord Wat het dus betekent? Het betekent dat zo iemand goed is in werk met een grote verantwoordelijkheid op een hoge functie in bijvoorbeeld het bedrijfsleven of in de krijgsmacht of in de politiek, iemand die overzicht heeft in de grote lijnen, die zich niet bezig houdt met details ... en zich dus ook niet bezig houdt met de gevolgen van zijn plannen/ beslissingen voor de werknemers/ mensen. Hoe het voelt om anderen als object te zien weet ik niet, maar hoe je het herkent... Bijvoorbeeld in het bedrijfsleven, als er een bedrijf in problemen komt, dan zijn er altijd mensen die aangetrokken worden om zo'n bedrijf te begeleiden naar overname/fusie of om een doorstart te realiseren . Bij voorbeeld zoals V&D wat nu zo in het nieuws is/was. -vervolg in reacties-

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100