Wat betekent het als je andere mensen ziet als objecten?

En hoe voelt het om anderen zo te zien, en hoe herken je dat een ander mensen zo ziet? Wat houdt het concreet in?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig
2.4K
Amadea
8 jaar geleden
Dat betekent volgens mij een enorm gebrek aan empathie.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat je uitstekend geschikt bent voor het bank wezen of de politiek :) Dat de persoon in kwestie mogelijk narcistisch en of psychopatisch persoonlijkheid's trekken heeft . Denk niet direct bij die etiketten aan criminelen want deze eigenschappen komen juist voor in boven staande beroepen of bij captains of industrie . Het gevoels arme denken heeft ook z'n voordelen vaak sterk analytisch rationeel .
Erna55
8 jaar geleden
Wanneer iemand een mens als een ding ziet, dan zal hij geen rekening houden met de mening of gevoelens van anderen.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Als militair ben je dan ook uitstekend geschikt denk ik.

Antwoorden (1)

Hoe het voelt om anderen als object te zien weet ik niet, maar hoe je het herkent...

Bijvoorbeeld in het bedrijfsleven, als er een bedrijf in problemen komt, dan zijn er altijd mensen die aangetrokken worden om zo'n bedrijf te begeleiden naar overname/fusie of om een doorstart te realiseren .

Bijvoorbeeld zoals V&D wat nu zo in het nieuws is/was. Er worden onderdelen [kapitaal] verkocht [onroerend goed] door investeerders/eigenaren in de U.S.A. en als dat gebeurd is dan is het bedrijf [V&D] ineens weer stukken minder waard en dus minder sterk en de lachende derde [de mensen in de U.S.A.] hebben HUN GELD veilig gesteld en verder zal het hun een zorg zijn... Duizenden mensen verliezen hun werk en dat zal ze EEN ZORG zijn... het interesseert ze niet >>> de ver.van.mijn.bed.show... is het voor hen.

Dit is nou een voorbeeld van ongevoeligheid, gebrek aan medemenselijkheid, gebrek aan empathie.

Wanneer mensen een object zijn , tellen ze niet mee als mens, maar als waarde voor iets, voor een bedrijf , voor politici zijn ze een stem , en voor de krijgsmacht zijn ze een geweer...

Pas als zo iemand met de mensen te maken krijgt waar zij zo over moeten beslissen als pionnen, heb je kans dat ze meer gevoel in hun donder krijgen en VOELEN dat het eigenlijk mensen zijn en niet objecten...

Wat het inhoudt, is denk ik dat sommige mensen gevoelsarm zijn en dat is vaak voor HUN WERK erg goed, anders kunnen ze niet functioneren op die plek.

Antwoord

Wat het dus betekent?
Het betekent dat zo iemand goed is in werk met een grote verantwoordelijkheid op een hoge functie in bijvoorbeeld het bedrijfsleven of in de krijgsmacht of in de politiek, iemand die overzicht heeft in de grote lijnen, die zich niet bezig houdt met details ... en zich dus ook niet bezig houdt met de gevolgen van zijn plannen/ beslissingen voor de werknemers/ mensen.

Hoe het voelt om anderen als object te zien weet ik niet, maar hoe je het herkent...

Bijvoorbeeld in het bedrijfsleven, als er een bedrijf in problemen komt, dan zijn er altijd mensen die aangetrokken worden om zo'n bedrijf te begeleiden naar overname/fusie of om een doorstart te realiseren .

Bij voorbeeld zoals V&D wat nu zo in het nieuws is/was.

-vervolg in reacties-
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bijvoorbeeld zoals V&D wat nu zo in het nieuws is/was. Er worden onderdelen [kapitaal] verkocht [onroerend goed] door investeerders/eigenaren in de U.S.A. en als dat gebeurd is dan is het bedrijf [V&D] ineens weer stukken minder waard en dus minder sterk en de lachende derde [de mensen in de U.S.A.] hebben HUN GELD veilig gesteld en verder zal het hun een zorg zijn... Duizenden mensen verliezen hun werk en dat zal ze EEN ZORG zijn... het interesseert ze niet >>> de ver.van.mijn.bed.show... is het voor hen. Dit is nou een voorbeeld van ongevoeligheid, gebrek aan medemenselijkheid, gebrek aan empathie. Wanneer mensen een object zijn , tellen ze niet mee als mens, maar als waarde voor iets, voor een bedrijf , voor politici zijn ze een stem , en voor de krijgsmacht zijn ze een geweer... Pas als zo iemand met de mensen te maken krijgt waar zij zo over moeten beslissen als pionnen, heb je kans dat ze meer gevoel in hun donder krijgen en VOELEN dat het eigenlijk mensen zijn en niet objecten... Wat het inhoudt, is denk ik dat sommige mensen gevoelsarm zijn en dat is vaak voor HUN WERK erg goed, anders kunnen ze niet functioneren op die plek. Antwoord Wat het dus betekent?
Het betekent dat zo iemand goed is in werk met een grote verantwoordelijkheid op een hoge functie in bijvoorbeeld het bedrijfsleven of in de krijgsmacht of in de politiek, iemand die overzicht heeft in de grote lijnen, die zich niet bezig houdt met details ... en zich dus ook niet bezig houdt met de gevolgen van zijn plannen/ beslissingen voor de werknemers/ mensen.