Kan ik Chirurg worden met Economie (ASO) of Humane Wet. te volgen?

Ik zou graag chirurg worden of me specialiseren in iets. Ik moet nu een richting kiezen.

Kan ik chirurg worden met Economie te volgen of Humane-Wet.? En welke is het beste om chirurg te worden?

Alvast bedankt! ^•^

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig
6.3K

Het beste antwoord

Dit zijn in elk geval NIET de geijkte studierichtingen om chirurg te worden. Normaal gesproken begin je dan met geneeskunde.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt na je studie economie of humane wetenschappen altijd nog geneeskunde gaan studeren.
jc54
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hey JC54, ik bedoel dan wel in het middelbaar ASO. :/

Andere antwoorden (1)

Nee, economie is niet een goede voorbereiding.
Het beste pakket om je voor te bereiden op chirurgie is NG of NT .
Je studeert eerst geneeskunde voordat je je specialiseert als chirurg.
Voor geneeskunde heb je biologie en scheikunde nodig.

---Als je geneeskunde in België wilt gaan studeren ben je afhankelijk van het behalen van een entreetoets die toelating tot een studie medicijnen in België toestaat.
Deze entreetoets, het toelatingsexamen arts en tandarts, ligt op een hoger niveau dan wat je hebt behaald met een eindexamen VWO met profiel NG of NT met wiskunde A of B, natuurkunde, scheikunde en biologie in je pakket. Het slagingspercentage van deze intreetoets ligt rond de 15%, voor niet-Belgen rond de 9%.
Om deze entreetoets in België met succes te kunnen behalen biedt Boswell-Bèta de gelegenheid om je, in een korte cursus, de noodzakelijke aanvullende onderwerpen eigen te maken. ---
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zit in het middelbaar. -_-