Hoe maak ik duidelijk dat ik wat duurders wil?

Ik vind het leuk als ik nieuwe kleren ga kopen. Mijn moeder gaat altijd meteen naar de goedkopere winkels om daar samen met mij nieuwe kleding te kopen. Ik weet dat wij het thuis wat breder hebben dan de "gemiddelde" Nederlander, maar hoe maak ik dan netjes en niet kwetsend duidelijk dat ik een keer wat duurdere kleding wil (zeker geen ongelooflijke dure bijv. truien van 200 euro)?

Toegevoegd na 8 minuten:
*Hoe maak ik dan van te voren netjes en niet kwetsend duidelijk dat ik een keer wat duurdere kleding wil.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarom zou je iets duurdere kleding willen? Word je nu nagewezen om je kleding? Duidelijk maken dat je wat duurders wilt: Kom moeder, nu nog even naar de Society Shop of de Bonneterie!
Ritsuka
8 jaar geleden
Dior zelf met je portemonnee naar de winkel van jouw keuze te gaan.
Vraag om kleedgeld als je dat nog niet krijgt, dan kun je het spenderen of sparen zoals jij wilt.
Erna55
8 jaar geleden
Zoek een bijbaantje en koop je eigen kleding.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik vind dit een heel verstandige keus van je moeder, zie het als een les voor later, als je nu gewend raakt aan dure kleding en altijd je zin krijg, moet je misschien later, als je het zelf moet gaan betalen, een flinke stap terug doen en dan alsnog kiezen voor goedkopere kleding.
Als je dan niet weet dat je er op deze manier ook leuk uit kan zien, kan dat heel moeilijk voor je worden. Je moeder heeft het geld ook verdiend, laat haar beslissen hoe dat uitgegeven wordt. Onthoud goed, een stap vooruit zetten, is makkelijker dan een stap terugzetten, zeker op het gebied van geld is dat waar.

Antwoorden (2)

Is 'duur' het doel, of gaat het om bepaalde merken of kwaliteit ?

Ik vermoed het laatste, maar om toch antwoord op je vraag te geven: wees gewoon eerlijk tegen je moeder en onderbouw je verzoek. Je hebt vast een goede reden.

Hetzelfde advies "wees gewoon eerlijk tegen je moeder en onderbouw je verzoek "geldt ook voor de optie kwaliteit/merk.

Ze zou kunnen zeggen: "Ik zoek eigenlijk iets van merk X. Mijn vriendinnen hebben dat ook allemaal en ik wil graag erbij horen."

Of: "Die vorige broek was zo snel versleten. Ik zoek eigenlijk iets van betere kwaliteit. Naar mijn gevoel is goedkoop duurkoop."
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Inderdaad het laatste, het is zeker niet mijn bedoeling om te zorgen dat mijn moeder heel veel geld aan mij gaat besteden, dat wil ik niet en zou ik mij ook helemaal geen fijn gevoel geven. Bedankt voor jouw antwoord, hier kan ik wel wat mee.
Vanaf hun elfde jaar hebben mijn dochters kleedgeld gekregen. Dat was tevoren goed doorberekend en klopte ook. Ze mochten dan zelf bepalen wat ze kochten. De een kocht goedkope truitjes en ging iedere maand winkelen, de ander spaarde en kocht iets moois. Zo waren ze beiden gelukkig en hoefden nooit iets aan wat ze niet wilden. Stel dit aan je moeder voor. Wat maakt het haar nou uit wat je draagt, als het totaal bedrag gewoon hetzelfde blijft! Dan kan ze hoogstens nog struikelen over het soort kleding dat je koopt en of ze het fatsoenlijk vindt. :) Bovendien krijg je veel meer inzicht in prijzen van kleding en schoeisel en daar leer jij weer een heleboel van.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kleedgeld ben ik mee begonnen toen ze naar de middelbare school gingen, dat werkte prima. En bleek achteraf op jaarbasis zelfs voordeliger te zijn, dan zelf mee gaan winkelen. Plus.