advies nodig over schoolsituatie. Wat te doen? (Urgent!!!)

Hallo mensen. Ik ben 16 en zit nu in 4 havo, met daarnaast een VMBO-T diploma in mijn broekzak (brugklas op HAVO niveau, net niet gehaald). Ik ben een enorme introvert. Ik had altijd al gedroomd om mijn HAVO diploma te halen. Ik wil dit al sinds mijn tiende. Ik haalde op de T locatie altijd achten of zevens. Ik heb de eerste 5 weken op de HAVO locatie prima cijfers gehaald. Maar nu is de stress, mentale druk en spanning om kapot van te gaan. De hoeveelheid geluid tijdens pauzes is vreselijk. Mijn lichaam kan het niet meer trekken, heb amper energie over om huiswerk of andere dingen te doen. Ik weet niet hoe, maar ik ben de laatste weken een wrak geworden. Mijn cijfers van de afgelopen 3 weken zijn niet hoger dan een 5.4, met daarnaast een onverklaarbaar slaapgebrek en voorspelbaar weinig zelfvertrouwen. De helft van mijn rapport staat vol met dolkstekende onvoldoendes. basisfuncties van mijn hersenen (hoofdrekenen, herinneren van Namen bij gezichten, mijn 3d wereld) zijn minder scherp dan ooit, met een toch hyperactief brein. Ik snap de stof die we behandelen in de klas, kan het goed toepassen, maar Door mijn hyperactieve brein kan ik niet goed functioneren.

Ik weet dat ik waarschijnlijk Hulp nodig heb. Ik ben bang dat ik van de HAVO af moet alhoewel ik er al langer dan 4 jaar naar streef. Wat voor een Hulp? Hoe? Bespreken met mijn ouders?
(Zij weten alleen van de omlaaggaande cijfers)

Weet jij het antwoord?

/2500

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100