Welke telefoonnummers zijn belangrijk om in je mobiel te hebben?

Ik heb bijvoorbeeld wel het algemeen alarmnummer van de politie (09008844), maar is het ook belangrijk om nog meer telefoonnummers in je mobiel te hebben staan?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig
1.6K
Ivana
8 jaar geleden
Je moeder, al je kinderen, je vrienden, school,......
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
hahah dat snap ik, maar zijn andere nummers nog handig zoals die van de politie?
Ivana
8 jaar geleden
Natuurlijk politie. Als hondenbezitter heb ik ook het nummer van WAAK in mijn telefoon staan. Als ik op straat bij het uitlaten iets zie wat niet in de haak is, moet ik dat bellen. Wist je dat 112 ook werkt bij een telefoon zonder tegoed? Gelukkig maar (als je prepaid hebt).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het kan handig zijn om onder de afkorting ICE (In Case of Emergency) een telefoonnummer te plaatsen van iemand die gebeld moet worden als jou wat overkomt. Hiervoor is een aantal jaren geleden campagne gevoerd. Weliswaar is dit onder het grote publiek nooit echt bekend geraakt, maar politie, brandweer en ziekenhuispersoneel kunnen dit gebruiken om meteen te weten naar wie ze moeten bellen.
Zie
https://nl.wikipedia.org/wiki/In_case_of_emergency
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@sandokan Het is vooral een loos systeem voor alle mensen (en ik gok dat dat een flinke meerderheid is) die hun systeem beveiligd hebben. Vandaar dat het nooit is aangeslagen (gok ik). Of is daar weer een truc voor? Als de patiënt bij bewustzijn is, kan deze de benodigde info zelf doorgeven. Bij een mobiel die niet beveiligd is, is het een handig systeem.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@sandokan Oh lama heb het al: https://forum.simyo.nl/gewoon-slim-92/in-case-of-emergency-ice-contact-instellen-op-android-telefoon-17951
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Pizzeria

Antwoorden (4)

Zorgverzekering: i.g.v nood bijvoorbeeld in het buitenland
Bank en creditcard maatschappij: om pasjes te blokkeren

Dat is wat er zo direct in mij opkomt.
Behalve natuurlijk de voor de hand liggende mensen als ouders kinderen werk...

Ik heb zelf in mijn telefoon in de telefoonlijst bovenaan mijn man staan en ouders. In het Engels. (Parents, husband, dad, mom) mocht mij iets gebeuren.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Plus + Juist, die had ik niet in mijn mobieltje staan, toen ik het verloor! nu wel dus.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heel slim om je familie in het Engels erin te zetten, nooit over nagedacht, ik ga dat ook doen.
Utrecht
8 jaar geleden
In dat geval kan je beter ICE voor je noodcontacten zetten: In Case of Emergency. Dat is internationaal bekend; mocht jou iets gebeuren gaan ze hiernaar op zoek in je adressenlijst.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
ICE staat ergens in het midden. Nu heb ik direct bovenaan in duidelijke termen staan wat mijn directe familie leden zijn. Zodra iemand bij mijn contacten kijkt is dit het eerste dan ze zien. ICE is niet internationaal, al denken een hoop mensen van wel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@HeerVoldemort
Ga nou geen beweringen doen die nergens op gebaseerd zijn. Als ICE nu een ding wél is, is het internationaal. Zie http://icecontact.com/ "Even the United Nations issued a guidance note to its entire staff making them aware of the programme."
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Ik doe geen bewering die nergens op gebaseerd is. Ik doe die bewering naar aanleiding van berichten op hoax wijzers. Zie bijvoorbeeld: https://www.ambulancezorg.nl/nederlands/pagina/4250/ice-code---in-case-of-emergency.html En als ik een app populair wil laten worden natuurlijk noem ik dan de VN zodat men meteen aan neemt (vooral in Amerika) dat dit onmisbaar is. Ik zeg niet dat dit initiatief slecht is. Maar ik denk dat het nu makkelijker is voor iemand om mijn familie te vinden dan met "ice"
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Overigens zoals ik ze in mijn telefoon heb staan: 01 husband 02 home 03 parents home 04 dad 05 mom....word op deze site juist aangeraden:
https://ice4safety.com/about-2/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, niemand heeft het erover dat wat jij doet wel of niet wordt aangeraden, en volgens mij is wat je doet hartstikke handig. ik ga alleen in op je foutieve bewering dat ICE niet internationaal is. ICE komt niet uit Nederland, hoe kan het dan niet internationaal zijn?
De hoaxmail waarmee je aankomt zegt helemaal niets over dit initiatief. Een hoaxmail over je bank zegt toch ook niets over je bank? Maar dat is allemaal niet belangrijk. Je methode werkt en voor zover ik het begrijp staat ICE voor bewustwording, meer dan voor 1 enkele methode. Ambulancepersoneel zal er inderdaad meestal niets mee doen, maar het is erg fijn als intimi meteen bereikt kunnen worden in een noodgeval of bij overlijden.
Tel.nr van een taxibedrijf is ook nuttig om op te slaan. (Moest een aantal jaren geleden plotseling als een speer naar het ziekenhuis met mijn man die een hersenbloeding had).
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Plus + Heel belangrijk op zo'n moment!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kun je dan niet beter 112 bellen? En tijdstip begin symptomen onthouden kan ik me nog herinneren uit een folder.
zondag
8 jaar geleden
Nee want wij wisten niet dat het een hersenbloeding was. De huisarts zei alleen dat het mogelijk zou kunnen zijn. Hij was met zijn auto bij ons maar bracht ons niet naar het ziekenhuis dus belde ik een taxi.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Ik hoop dat je daarna een andere huisarts genomen hebt? Wat een #$/^&$$

Als je een dier in nood ziet terwijl je onderweg bent, en je weet niet welke dierenambulance je moet hebben. Bel dit nummer, en je wordt doorverbonden met de dierenambulance die werkzaam is in de regio waar je je bevindt.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Plus + Dit nummer moet je dus ook hebben.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Wouw Rieneke bedankt voor dat nummer. Ik wist niet dat dit bestond. Het is af en toe echt drama om te achterhalen welke dierenambulance je moet bellen. Is dit ook voor bijvoorbeeld verdwaalde katten? Of echt alleen in noodgevallen?
Rieneke1
8 jaar geleden
Voldy, dat hangt er een beetje van af. Er bestaat niet zoiets als DE dierenambulance: ze houden er allemaal andere regels op na. Het is niet alleen voor noodgevallen, maar het zou kunnen dat ze alleen voor gewonde dieren rijden. Je kan er allicht een belletje aan wagen en dan hoor je het wel.
Wat voor anderen erg handig is, als jou iets overkomt is een zgn ICE nummer

ICE staat internationaal voor In Case f Emergency, in geval van nood dus.

ICE plaats je dan voor de naam van de gene die jij belangrijk vindt, partner, ouder vriend etc
staat er dan dus als volgt:
ICE vriend 0031612345678

je kunt ook meerdere mensen toevoegen natuurlijk
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@wimkees Idd, eigenlijk zou je de ICE-nummers zo moeten kunnen koppelen in je telefoon dat deze zonder pincode(of andere beveiliging) gebeld kan worden. Zoals je ook 112 kan bellen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@theo
@wimkees https://forum.simyo.nl/gewoon-slim-92/in-case-of-emergency-ice-contact-instellen-op-android-telefoon-17951 :D je kan het niet bedenken of het bestaat natuurlijk al...
Amadea
8 jaar geleden
Weten mensen in het algemeen wel waar ICE voor staat? Ik zie het als het Engelse woord voor ijs, en zou prefereren "bij nood bellen" in te voeren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Precies ik heb het ook ingevoerd nu. Maar iemand die hem in handen krijgt hoeft nu alleen maar een icoontje in te drukken(niet door de lijst contacten en ICE vinden ofzo). Ook als iemand mijn telefoon nu vindt kan deze dus mijn contact bellen, maar dan ook ALLEEN maar dat (en 112). Dus ook daar is het handig voor. Als ik een android/iOS toestel vind zou ik iig nu altijd even kijken of er een ICE-contact is toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@MRTomaat dank voor de link dat is inderdaad handig
Cryofiel
8 jaar geleden
Nederlandse hulpverleners raden aan om ICE-nummers in je telefoon te zetten. Dat is een internationale standaard, dus waar ter wereld je ook bent, hulpverleners zullen (nadat ze jou hebben geholpen) altijd op zoek gaan naar die ICE-nummers om je geliefden te informeren. In mijn Android-telefoon kan ik de nummers niet alleen ICE noemen, maar ze ook als zodanig markeren. Als ze als ICE zijn gemarkeerd, kun je die nummers bellen zonder een PIN-code te hoeven invoeren.