Hoe voorkom je dat alle was steeds in je dekbedovertrek komt?

Is het wel te voorkomen,of moet je het steeds apart wassen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
13.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, raar he? Ik weet het ook niet.

Het beste antwoord

Het is een bekend verschijnsel dat 't dekbedovertrek ander wasgoed op zal eten tijdens het wassen. Zodra de draairichting van de trommel omkeert, zal de flap van het dekbed zich even openen, en op die momenten verzwelgt het sokken, ondergoed en wat al niet meer. Wat eenmaal in het dekbed zit, komt er deze wasbeurt niet meer uit. Je zult 't dus naderhand uit het dekbed moeten vissen, apart wassen of voor de tijd de flap dichtmaken (met spelden oid)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

De opening met een sluitspeltje dichtmaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat je kunt doen is er een veter omdoen voordat hij in de was gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Je kunt het dekbed apart wassen maar je kunt ook je dekbed opvouwen en in een sloop doen, dan kan er hooguit iets in het sloop komen wat je er gemakkelijk weer uit haalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt proberen om de was vantevoren al in je overtrek te doen misschien gaan ze er dan wel uit tijdens het wassen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL, + voor de glimlach.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankje konijntje en schaapje {goed he}
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Braaf caviaatje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lol
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo dag hondje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha hoi giweda :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel leuke vriendjes op deze site he?
De oplossing voor dit probleem. Gebruik een paar veiligheidsspelden om de opening dicht te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zie antwoord 1
Of drukknoopjes erop naaien dan ben je voor je leven lang klaar met dat gedoe...Groetjes Schuimpje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leg een paar haarelastiek bij je wasmachine, als je dekbed overtrekken gaat wassen bind/wind je het elastiek gewoon om het uiteinde bij de uitgang. Daar is het bed ook het minste vies dus dat hij wat bij elkaar zit is helemaal niet erg..
Elastieken zijn ook handig om sokken bij elkaar te houden, maar gebruik wel witte want gekleurde om witte sokken kan vlekken geven :-).
En mocht je gordijnen gaan wassen kan je ook mooi je haaken zo bij elkaar houden zonder dat je ze verliest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Apart wassen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon voor lief nemen lk zie ergeen probleem in , je mikt de hele handel in de droger en klaar!