Wat betekenen 12M of 24M ,in een potje afgebeeld op vele cosmetica producten?

fremar
14 jaar geleden
in: Overig
22.4K

Het beste antwoord

Als er op een potje op cosmetica staat 12 m of 24 m, wil dat zeggen dat als je het potje eenmaal hebt geopend het nog 12 of 24 maanden houdbaar is.

Toegevoegd na 3 uur:
Als extra toevoeging.
Vanaf 11 maart 2005 komt dat symbool voor op een groot deel van de cosmeticaverpakkingen. Op die dag werd de Europese richtlijn met de naam Period After Opening (PAO 76/768/EEC) ingevoerd. Die moet aan consumenten duidelijk maken hoe veel maanden een product na opening houdbaar blijft. Je vindt het symbool op vrijwel alle cosmetische producten. Op verpakkingen met een eigen 'tenminste-houdbaar-tot-datum 'en verpakkingen die niet open kunnen (zoals spuitbussen) staat het symbool niet. Ook producten die langer dan 30 maanden houdbaar zijn, hoeft het niet te staan. Het symbool bestaat in 3 varianten: voor producten met een houdbaarheid van 6,12 en 24 maanden.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

de houdbaarheid in maanden, na opening.
14 jaar geleden
6 M is 6 maanden houdbaar
12 M is 12 maanden houdbaar
:)