Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Stel; ik rij in een auto 700 km per uur langs iemand die een pistool afvuurt. Kan ik de kogel dan uit de lucht pakken?

Ik heb eens een reclame gezien(renault) waarbij een kogel dezelfde snelheid heeft als een auto. dit is natuurlijk nep. Maar zou dit mogelijk kunnen zijn>?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (9)

Als je dezelfde snelheid als de kogel hebt en snel genoeg reageert moet dit lukken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit lukt dan ja, je komt er alleen niet zonder kleerscheuren vanaf, want de kogel is heet en ontploft misschien in je hand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
op zo'n hoge snelheid zou je hand, wanneer je die uit het raam steek om de kogel te pakken (en dan heb ik het nog niet over dat dat ding echt gloeiend heet is) volgens mij tegen de portier slaan op meerdere platsen breken en door de luchtweerstand van al zijn vlees worden ontdaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Daar ben ik het wel mee eens ja, kan vast wel een bron vinden van een afgerukte arm.. maarja doe ik maar niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nee een afgerukte arjm is geen probleem, alleen een filmpje waar iemand 700 km/u gaat en een kogel probeert te pekken waardoor z'n arm word afgerukt is wat lastiger ;P
Ik denk dat je hand niet tegen 700kmpu wind kan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Natuurlijk , je springt uit de wagen, trek je superman speedo pakje aan, versnel naar net-nie -de geluidssnelheid (zoniet pijn aan de oren) en neem dan rustig de tijd de kogel op te vangen met een netje uit gediamanteerd netgaas. Supercool.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In theorie kan dat, maar in de praktijk zijn er een paar kleine probleempjes. Om te beginnen rijdt je auto vast niet meer rechtuit met 700km/u en de zijraampjes open.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik dacht dat een kogel gemiddeld met 900 km/u vliegt. Met 700 km/u zal je dat dus niet gaan redden.

Maar ik zou het aan 'Mythbusters' vragen, misschien maken ze er dan een aflevering van (voor ons vermaak). :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dit zou idd kunnen maar dan alleen als we in het luchtledige zouden leven zoals bijv in de ruimte, de windweerstand en frichtie die je arm krijgt te voorduren zou ander veel te groot zijn, nadeel is wel dat een kogel in de ruimte ongeveer 23.000km/h zou gaan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat kan, maar dan moet de weg wel met een (lichte) paraboolvorm naar beneden gaan - dat doet de kogel ook.
En waarschijnlijk heb je wel een paar honderd pogingen nodig. Bij de tiende poging heb je 't al lang opgegeven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding