Hoe werkt het zoeken met een politiehelikopter?

Er is met een politiehelikopter gezocht naar Milly. Maar een evt. lijk geeft geen lichaamswarmte meer af? Waarom is het omgespitte gedeelte in de tuin niet opgevallen? Of kijken ze met zo een helikopter of en hoeveel mensen zich er in een woning bevinden aan de hand van lichaamswarmte?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2K

Antwoorden (3)

Ze vinden/zoeken pas omgewoelde grond... Dus alleen visueel in dit geval...

Nee dat is niet te zien hoe veel mensen in een woning zitten aan de hand van lichaamswarmte... Die informatie komt niet door muren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom is het 'graf' van Milly dan uiteindelijk niet opgevallen, ze hadden zich al beperkt tot zo een klein gedeelte van de woonwijk en het gaat toch om zo een twee meter omgewoelde grond in een achtertuin?
Ze hebben een lamp en lichaamswarmpte uitgerust en zo
maar een lijk word koud en geeft geen lichaams warmte meer aan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De politie kijkt meestal met een infraroodcamera naar warmteverschillen. Een stoffelijk overschot is niet direct afgekoeld na een moord, er moet wel met enige spoed begonnen worden met zoeken. Daarnaast ga je kijken naar vreemde plekken of afwijkingen die je niet verwacht en mogelijk een aanwijzing kunnen geven. De politie zoekt dus niet altijd standaard naar een levenloos lichaam.