7 het zijn er net zo veel als een mens maar ze staan verder uit elkaar dan van een mens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
korrete antwoord +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De toevoeging van Florian klopt. Het klopt wel dat een giraffe 7 nekwervels heeft.

Andere antwoorden (4)

De hals van een giraffe is veel langer dan die van een mens, maar toch heeft ook een giraffe slechts zeven wervels. Alleen zijn de wervels bij de giraffe veel langer en groter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
korrekt antwoord +1
Evenveel als een mens en dat zijn er dacht ik 7. Maar dat is toch een vraag die je makkelijk op kunt zoeken op Google! Luiheid?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaat! +je
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een minnetje geeft,mag je best aangeven waarom! Ik kan daar wel tegen hoor!
Een giraffe heeft 51 wervels (inclusief staart).

Ze hebben 7 nekwervels, de thoracale wervelkolom bestaat uit 12 borstwervels en de lumbale wervelkolom bestaat uit 5 lendewervels. In het heiligbeen zitten 5 vergroeide wervels en de stuit bestaat uit 5 met elkaar vergroeide wervels. De staart heeft 17 wervels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het giraffenskelet dat in ons museum staat heeft 14 paar ribben, en dus per definitie 14 rug- of borstwervels. Tel daarbij de 7 halswervels, de 5 lendenwervels, het heiligbeen bestaande uit 4 versmolten wervels en een stuk of 17 staartwervels, dan kom je aan een totaal van 47 wervels.