In welke mate absorbeert sneeuw geluid?

als er sneuw licht word ik niet wakker van de auto's

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Antwoorden (5)

In zekere mate
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sneeuw heeft door de structuur een groter oppervlak en absorbeert daardoor meer geluid. Slaap lekker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In verse, droge sneeuw zit veel lucht tussen de
sneeuwvlokken. Die gevangen lucht zorgt ervoor dat sneeuw geluid absorbeert. Als het net gesneeuwd heeft, is het dus stiller. Begint de sneeuw te smelten, of wordt die platgetrapt, dan verdwijnt de gevangen lucht. Het geluid wordt niet meer door de sneeuw gedempt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tussen de vlokken van pasgevallen sneeuw zitten kleinere en grotere tussenruimten. Die kunnen geluid uitstekend dempen. Er wordt dus veel minder geluid gereflecteerd.