welke wapens heeft de politie?

ik maak een werkstuk over de politie ik wil graag weten welke wapens zij hebben

Toegevoegd na 58 minuten:
lol dit staat op google

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
8.5K

Het beste antwoord

Sorry, alle antwoorden zijn wel goed maar het beste en vaak ook het sterkste wapen van een politieagent is nog steeds de mond. Met praten kan je als agent veel afdoen en heeft al veel voorkomen dat daadwerkelijk geweld moest worden gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er zijn verschiilende korpsen en functies binnen de politie. De mensen de je op straat ziet lopen hebben andere wapen dan diegene die lopen bij voetbalwedstrijden of de arrestatieteams bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De politie beschikt over wapens, die zij slechts onder strenge voorwaarden mag gebruiken. De politie mag wapens (en dus geweld) alleen gebruiken als het strikt noodzakelijk is en geweld het doel of het belang ervan rechtvaardigt. Een agent op straat beschikt over: handboeien, dienstwapen, pepperspray, wapenstok, portofoon en mobiele telefoon en een bonnenboekje. Al deze zaken hangen aan een koppel, een soort riem met vakjes voor de uitrusting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Buiten zijn belangrijkste wapen namelijk zijn overwicht de volgende:
- Een pistool. Het pistool is van het merk Walther P5. In het pistool zitten 8 patronen.

- Pepperspray. Dit is een busje waar spray in zit gemaakt van Spaanse peper. Als je dat in je ogen krijgt dan doet dat heel erg zeer en je kan een tijdje niets meer zien.

- Een wapenstok. Dit is een rubberen stok van ongeveer 50 centimeter. In de binnenkant zit een hard gedeelte zodat de stok heel hard is.

- Een lange wapenstok. Deze wapenstok lijkt op de korte, maar is ongeveer 1 meter lang en wordt gebruikt door de ME.

- Een machinepistool. Door het arrestatieteam wordt een groot soort pistool gebruikt. Hiermee kunnen zij automatisch kogels afschieten heel snel achter elkaar. Dit pistool heet een Heckler & Koch.

- Een waterwerper. Dit is een grote vrachtauto met daarop een grote spuit. Deze wordt gebruikt door de ME om mensen weg te spuiten als dat nodig is.

Toegevoegd na 2 minuten:
Overigens hier kun je het werkstuk copieren, scheelt je een boel werk. http://werkstuk.freddoweb.nl/politie/Project%20politie%20Manon.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het machinepistool is een Heckler & Koch MP5. Een kleine aanvulling. Verder klopt het. Behalve dat een groep van het KLPD de Glock 17 gebruikt i.p.v. de walther.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit had ook gewoon gecopieerd. Ze hebben nogwel meer, springstoffen, schok en rookgarnaten etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Springstoffen? Wat moet ik daar onder verstaan, ik dacht dat de wet ook vrij duidelijk is voor wat betreft wapengebruik door de politie, de merken en types toegestane vuurwapens zijn zelfs wettelijk vastgelegd. Er wordt inderdaad ook gebruikgemaakt van de Glock 17, bijvoorbeeld bij de AT's.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel ze moeten wel eens een deur opblazen bijvoorbeeld, is volgens mij ingezet bij die terroristen in den haag. Nog iets, ik ben in de begin jaren '90 v/d vorige eeuw sportschutter geweest. Ook die kunnen in noodgeval ingezet c.q. opgeroepen worden voor politie taken, en dan hebben ze wel een hele bont wapenscala tot hun beschikking.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien dat dat over sportschutters nog steeds wel geldt, maar als ik bijvoorbeeld lid ben en ik heb een .357 Magnum revolver dan mag oom agent die niet lenen, dan zou hij zelf de wetten en regels die voor de politie gelden overtreden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet ook niet of dat nog zo is, bij het leger vielen we toen ook in een speciale groep iets van klasse B scherpschutters. Oom Agent kreeg jouw wapens ook niet. Als je ingezet zou worden sta jij daar met jouw wapens. Wat tamelijk vreemd is want een van onze leden had naast de standaard vuurwapens ook een zwartkruit kanon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me toch dat de juridische problemen niet te overzien zijn als ik met mijn .357 in opdracht van oom agent ga lopen schieten. Ten eerste ga ik echt niet op knieën lopen te richten of zo en ten tweede is het misschien wel een strafuitsluitingsgrond als oom agent me een wettig bevel of een wettige vordering heeft gedaan, maar ik heb geen zin in een rechtszaak achteraf wegens dood door schuld of doodslag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar ik het over heb zijn ook nog allemaal oude wetten van net na de tweede wereld oorlog en koude oorlog. Daar vond de overheid sportschutters belangrijk en subsidieerde ook verenigingen. Hoe het nu is weet ik echt niet is alweer twintig jaar terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
man ga hier geen ruzie maken het is een vragen programma
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
HAHA, was gewoon even een discusie en terug kijken naar het verleden.