moet je voor de poitie school vmbo,mavo,havo,atheneum of gymnasium doen? heb zelf havo gedaan maar ik kan het nergens vinden

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.7K

Het beste antwoord

vanaf vmbo kun je een opleiding voor agent volgen, zie link
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

kan alle drie, alleen dan wel voor andere functie's

"Selectie

Voordat je bij een korps in dienst komt, onderga je altijd een uitgebreide selectie. Selecties worden uitgevoerd door de afdeling Selectie van de Politieacademie. Het selectieonderzoek heeft tot doel alle informatie te verzamelen die nodig is om een oordeel te kunnen geven over de mate van geschiktheid voor de verschillende niveaus en functies bij de politie.

De afdeling Selectie houdt zich voornamelijk bezig met de zogenoemde intredeselecties. Dit zijn de selecties voor de kwalificatieniveaus mbo (respectievelijk assistent politiemedewerker, politiemedewerker, allround politiemedewerker), hbo (politiekundige bachelor en recherchekundige master) en wo (politiekundige master).
De selectieonderdelen
Het onderzoek bij een intredeselectie kent een aantal onderdelen:
· taalonderzoek (alleen voor kandidaten op mbo-niveau; gezien
de vooropleiding die nodig is voor de opleidingen op hbo- en
wo-niveau wordt ervan uitgegaan dat sollicitanten voor deze
niveaus de Nederlandse taal voldoende beheersen.)

· cognitieve capaciteitenonderzoek

· psychologisch onderzoek

· persoonlijkheidsvragenlijst

· praktijkproef

· fysiek-motorisch onderzoek"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanaf VMBO T kan je deze opleiding doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is politieacademy, niet school. Daarnaast kan je bij de politie aan de slag op verschillende niveau's, en daarvoor hangt het er dus vanaf wat voor opleiding je gedaan hebt. Met havo kan je zeker bij de politie aan de slag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanaf vmbo tot universiteit kun je terecht op de politieschool. Hoe hoger je opleiding hoe hoger de functie is waar je voor kunt worden opgeleid/aangenomen. Voordat je éénmaal op de politieschool terecht kunt heeft men wel n paar eisen: medisch onderzoek,psychologisch onderzoek en div gesprekken om te kyken of je daadwerkelyk geschikt bent voor n opleiding op de politieschool. Heel veel succes ,info kun je ook krygen via postbus 51!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt je niet rechtstreeks aanmelden bij de Politieacademie. Je moet eerst solliciteren op een vacature in een korps.

Opleidingen
De Politieacademie verzorgt ondermeer de politieopleidingen op verschillende niveaus en de Recherchekundige master. Daarnaast kun je ook bij de Politieacademie terecht voor specialistische opleidingen, denk bijvoorbeeld aan recherche, milieu, verkeer en leidinggevende opleidingen.

Niveau Opleiding Werk
2 Assistent politiemedewerker Surveillant
3 Politiemedewerker Agent
4 Allround politiemedewerker Hoofdagent
hbo Bachelor of policing Politiekundige (bachelor)
wo Master of Science in Policing Politiekundige (master) (MsC)

De Recherchekundige master is een opleiding op hbo-masterniveau.

Je kunt je niet zelf aanmelden voor een opleiding. Als je de hele sollicitatie- en selectieprocedure goed hebt doorlopen, meldt het korps je aan voor de opleiding.

Overigens is deze informatie zeer gemakkelijk te verkrijgen via internet, dus is het wel een beetje bijzonder dat je dat nergens kunt vinden. Je kunt natuurlijk ook gewoon naar de website van de politieacademie zelf surfen, of de politie aanschrijven. interesse wordt over het algemeen zeer gewaardeerd.