School is oneerlijk ivbm leerplichtambtenaar hoe moet ik dit oplossen?

School is oneerlijk en nu word de leerplicht ingezet door: ik kom telaat door mijn bus en geef dat aan school doet er niks aan en een paar weken daarnaar hoor ik dat ik opeens een buspas moet aanvragen.... Ook had ik me verslapen had ik ook gemeld en ook dat word niet aangegeven en sta ik dus op spijbelen.. Was ook eens een dag ziek kom ik de volgende dag hoor ik aan he einde van de dag dat ik naar de administratie had moeten gaan want ik stond dus op spijbelen terwijl ik me netjes had ziekgemeld ook heeft de school een fout gemaakt en sta ik dus niet in het systeem ze zeggen dat ze het snel gaan fixen maar doen ze niet ik moest er twee weken er de heletijd achteraan gaan om ze er aan te herrineren maar ze doen er gewoon niks aan! Nu sta ik er nog steeds niet in!! Hoe kan ik deze sitatie nu aanpakken want ik vind het onterecht dat ze de leerplicht ambtenaar erbij halen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Bij ons op school hebben we ook een buspas. Als je dan door de bus telaat komt is dat geen probleem.bij te laat door te overslapen kan je wel op spijbelen gezet worden,maar bij ziek zijn en je hebt het gemeld niet. Vertel dat aan je ouders en aan een leerkracht van je school die je vertrouwt en waarvan je denkt dat hij of zij weleens een goed woordje wil uitvoeren... Veel succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100