Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je je tong verbrand, wat gebeurt er dan met je smaakpupillen?

Ik heb geleerd bij kookles dat in je tong smaakpupillen zitten, maar als je tong verbrand wat gebeurt er dan met je smaakpupillen (in je tong)

Toegevoegd na 3 uur:
oke dan voor sommige: Smaak PAPILLEN
en ik heb het niet over het herstellen van de tong, ik heb erover wat er met de smaak papillen gebeurt als die verbranden (op het moment dat ze verbranden niet als ze verbrand zijn)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
5.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pupillen zijn leerlingen :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Smaakpupillen.. Kun je daar smaken mee zien??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Esme pupillen zijn ook in je ogen, maar die bedoel ik beiden niet.
@cindy
haha grappig hoor, sorry dat ik iets fout typ.
meeste mensen doen dat hier, maar daar wordt bijna niets over gezegt. en zoiezo, ik mag heus wel fouten maken ik ben pas 13.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Demi, ik denk niet dat je Cindy's opmerking als kritiek moet zien, het is denk ik gewoon een grapje over wat de betekenis van het woord smaakpupil zou zijn. Een erg grappige ook, wat mij betreft. Ik zou daar niet te zwaar aan tillen hoor, ik denk niet dat het vervelend bedoeld was.
Bovendien maak je zoveel spelfouten waar mensen iets over zouden kunnen zeggen dat het wel meevalt als iemand een grapje maakt over 1 woord.
Maar natuurlijk mag je fouten maken, zeker als je nog zo jong bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@demi: kritiek op fouten wordt hier juist zéér snel geleverd...Als 13 jarige mag je heus wel fouten maken,ik was er zelfs altijd van overtuigd dat iedereen, op welke leeftijd dan ook, dat wel mag.
Maar goed, als 13 jarige heb je nog alle tijd om ook daadwerkelijk van je fouten te leren en je niet meteen aangevallen te voelen wanneer iemand je (op een luchtig bedoelde manier) op je fout wijst.
@fynnya: dank.. was inderdaad niet vervelend bedoeld..
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Meestal kun je ook voelen en merken dat je smaakpupillen verbrand zijn: een soort van prikkelachtige, lichtelijk pijnlijke gevoel aan je hele tong waar ze zitten

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als dat een lichte graads verbranding is dan is er niets aan de hand, zou de derde graads hebben dan zou je wel problemen kunnen krijgen. Dan ligt eraan verbrand is want de smaak is over de hele tong verdeeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Die worden bij het genezingsproces weer vernieuwd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat geneest tenzij de verbranding dermate erg is dat de verbranding te diep doordringt. Het zijn trouwens smaakpApillen, pupillen zitten in je ogen! Ik hoop voor je dat je die nooit verbrandt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan proef je de smaak niet meer zo goed moet jej maarop google naar afbeeldingen gaan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag maar eens aan een pijproker. Die verbrand z'n tong aan de lopende band, en proeft vaak maar heel weinig meer.
(Lees meer...)
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding