Waarom zoeken we vervanging?

bijvoorbeeld omdat micheal jackson dood is, krijgen we de programma's voor de nieuwe micheal jackson, maar waarom zoeken we vervanging voor deze mensen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Laten ik voorop stellen dat "we" geen vervanging zoeken. Als de heren producenten geen geld zouden ruiken dan zouden dergelijke programma's totaal niet op de buis zijn.

Maar alles voor de kijkcijfers zullen we maar zeggen. Dat daarbij een mooie bron aan inkomsten uit voortvloeid is mooi mee genomen.

Eigenlijk is het net als kerst, pasen, sinterklaas etc. ; we laten ons leiden door commercie en hierbij laten we ons dit soort programmas opdringen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een welgemeende plus voor klare taal. Televisie en de media in het algemeen wilt maar één ding en dat is winst maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 helemaal waar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (6)

We beseffen niet hoe uniek iemand is, er is nog nooit iemand vervangen, nog nooit... Maar elke keer duikt het weer op... We beseffen niet hoe uniek iedereen op zich is, dat is het...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi en helemaal waar.. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen is uniek, je beseft het altijd als het te laat is.
Vervangen kan pertinent niet. Wellicht zoeken 'we' naar iemand die minstens net zo getalenteerd is en is er een soort van trots als we die kunnen vinden. Maar van vervanging kan geen sprake zijn.

En zodra er een 'vervanger' is gevonden, begint de vergelijking. Mensen zijn soms zulke rare wezens...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Wij' zoeken geen vervanging. Er wordt slechts een slaatje uitgeslagen - that's it. Er een diepere betekenis achter zoeken is zinloos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dit klopt, alles voor de kijkcijfers.+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap de minnen niet, meer mensen geven dit antwoord @mmm, dus van mij een plus, kort en bondig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij een plus, er word gewoon veel geld verdient aan de dood van Michael Jackson.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou het niet zo zijn dat de (ex) energie van M.J. over is gegaan naar zijn vervanger?
Het is heel simpel. De mens heeft moeite met loslaten.
Alles wat mooi, waardevol, belangrijk enz. voor ons is, kunnen we moeilijk loslaten. We gaan dan zoeken naar manieren om het toch in stand te houden. Gelukkig houden we dat niet vol en ebt het vanzelf weer weg. Dan vinden we weer wat nieuws om ons aan vast te klampen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat hun niet om specifiek een opvolger te vinden. Maar het gaat erom een show op de tv te krijgen die hoge kijkcijfers krijgt .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er wordt met dat soort programma's niet naar vervanging gezocht. Er wordt gezocht naar mensen (liefst met talent) die misschien een beetje kunnen benaderen wat Michael Jackson kon.
Een ieder zoekt voor zijn of haar talenten een uitweg. De commerciële media biedt een podium en velen hopen hierop te schitteren om verder te komen.

Michael Jackson was een popfenomeen. Eigenlijk wordt zijn dood min of meer uitgebuit door dit soort programma's, want als hij nog leefde hadden we nu gewoon weer een volgende "Holland's got talent" op t.v.
Ik wil hiermee maar zeggen dat deze omroepen gewoon bieden wat hun kijkers zoeken: een podium om op te schitteren. Dat een hoop mensen hun eigen talenten overschatten is een heel ander verhaal.