Wat is de beste manier om wereldoverheersing te bereiken?

Er zijn zoveel manieren, maar wat is de beste?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.9K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Wordt president van Amerika. Verover Europa eerst. Omdat de enige twee grote machten tegen jou de Russen en de Chinezen zijn bouw je een soort tweede berlijnse muur om je te verdedigen tegen aanvallen uit het oosten. Dan bouw je een groot leger op, omdat je leger erg verzwakt zal zijn van de aanval op Europa. Ontwikkel dan een machtig wapen dat alleen jij hebt en zet de productie daarvan op volle kracht. Dan verover je stukje bij beetje Rusland. Geen directe grote aanval, want dat is zo vaak mis gegaan in de geschiedenis. Als Moskou valt geeft China zich waarschijnlijk over en heb je alle grote wereldmachten vernietigd. Dan kan je de rest van de wereld snel veroveren

Antwoorden (7)

De vraag is: zou je het willen? Want als je de wereld beheerst, moet je altijd achterom kijken vanwege je vijanden, die je altijd zult hebben, omdat zij jouw macht willen overnemen.
Als er iets is wat de geschiedenis ons wel geleerd heeft, is het dat!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Begin je eigen religie, zorg dat je boodschap eenvoudig en helder is en dat jij als Gods enige vertegenwoordiger op aarde stevig bovenaan de pyramide staat. Stamp tegelijkertijd een machtig apparaat uit de grond dat het geweldsmonopoly claimt en zorg dat je de hand houdt op zowel de productie als distributie van alle eerste levensbehoeften. Verdeel en heers met betrekking tot je volgelingen en wees meedogenloos voor tegenstanders en afvalligen.

Houd er continu rekening mee dat je mensen het idee geeft dat zij zelf gekozen hebben je te volgen en dat zij dat gedaan heben uit vrije wil.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik hoop echt dat die niet bestaat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er is maar één manier. Creeer een eigen wereld(je) en zorg dat jij hier over heerst.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De beste manier is om baas van China te worden en alle staatsobligaties van de VS die China heeft in een keer op de markt te dumpen. De VS zullen vallen. Na het instorten van de VS volgen de Europeese staten en andere vergelijkbare economien snel. Slechts enkele op landbouw gerichte economien zullen dit kunnen overleven. Zij kunnen namelijk nog eten en handellen doormiddel van een rudimentaire vorm van ruilhandel. De Chinese economie zal in de kuststreken een zware klap op lopen en er zullen miljoenen zonder baan zitten. De Chinese economie is echter nog voor 90% op landbouw gebaseerd. Zij zullen dit kunnen overleven. Mochtten in de Chinese steden zware klappen gaan vallen en miljoenen van de hongersnood omkomen kan de China die klap opvangen. Dat heeft ze in het verleden ook vaker gedaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij Risk kan je wereldoverheersing bereiken, maar ik vraag me af of de gebruikte strategieën 1-op-1 kunnen worden overgenomen naar de grote wereld.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
volgens mij heeft een of andere Duitser daar wel eens een boekje over geschreven