Is er iets mis met mijn bloed?

Ik ben een meisje met de leeftijd van 13 jaar. ik was laatst even langs de huisarts geweest. ze gingen mijn bloedgehalte hb opmeten. De uitslag was: 7,7 . Nou moet ik later langs komen voor een grotere bloed testje. Ik ben de laatste tijd ook moe en krijg snel blauwe plekken. en soms ben ik duizelig en ik heb heel vaak koude handen. Zou er iets met me zus zijn?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ben een meisje met de leeftijd van 13 jaar. ik was laatst even langs de huisarts geweest. ze gingen mijn bloedgehalte hb opmeten. De uitslag was: 7,7 . Nou moet ik later langs komen voor een grotere bloed testje. Ik ben de laatste tijd ook moe en krijg snel blauwe plekken. en soms ben ik duizelig en ik heb heel vaak koude handen. Zou er iets met me mis zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Volgens mij ben je te jong om medische vragen te stellen op dit forum, maar daar ga ik verder niet over. Een Hb van 7,7 is wat lager dan normaal. Gemiddeld is de ondergrens voor vrouwen 8,5, maar dat hoeft helemaal niet erg te zijn. Ik zou niet te veel gaan peinzen over wat je zou kunnen hebben, daar schiet je niks mee op. Wacht gewoon rustig de uitslag af van de volgende bloedtest.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100