wat moet je doen als in een levensmiddelen bedrijf je vingers hebt verbrand?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1K

Het beste antwoord

Dit is een bedrijfsongeval, dus meteen naar de dienstdoende BHV'er of je leidinggevende.

En natuurlijk allereerst eerste hulp, lichaamsdeel koelen met veel lauw water etc. Maar aangezien je hier je vraag op GV tikt, neem ik aan dat je voorbij de eerstehulpsfase bent.

Melden dus, en ga vooral ook na of je je normale werk nog kunt doen i.v.m. hygiëne of dat je tijdelijk even iets anders moet doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

met de blaren zitten...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
koelen, koelen en nog eens koelen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
i know ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kijk uit, niet bij alle brandwonden zomaar onder de kraan!!! Is het brandwond van een hitte punt (vuur) of iets anders (chemische stoffen?)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja daarom hangen we hier ook rond toch hahahahaha
Ik denk hetzelfde als wat je zou doen als het ergens anders was gebeurd... Of gaat het om iets anders dan uit de vraag blijkt?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hand onder de koude kraan, en bij blaarvormnig a.s.a.p. hier vermelden om welk bedrijf het gaat zodat ik op schilfertjes kan gaan beginnen te letten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
10 minuten onder lauw water houden! Daarna vooral geen brandwondenzalf. En aub niet met de blaren aan de levenmiddelen komen.. Niet zo hygiënisch. Handschoenen miss? Of verlof
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gewoon verder vullen, doorbikkelen zal je
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Koelen onder LAUW water! Niet ijskoud.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als het goed is, staat dat bij jullie in het bedrijf goed aangegeven. Waar de EHBO dozen staan. Zoniet, zou ik eens met de BHV-er gaan praten. (bedrijfs hulpverlener) Ieder bedrijf heeft die een. Maar inderdaad, bij het verbranden van je vingers aan warmte (vuur e.d.) inderdaad goed koelen onder het niet te koude kraan. Laat er voor de zekerheid en BHV of EHBO even naar kijken als je het zelf niet vertrouwd. Succes.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Auw roepen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Koelen en desgewenst een arts raadplegen...

Wanneer deze verbranding afkomstig is van één chemische reactie. Eerst koelen en dan altijd een arts raadplegen...

Wanneer de verbranding afkomstig is door chemicaliën, zoals zoutzuur, fosforzuur, saltpetersonzuur etc. etc. etc. altijd goed en langdurig spoelen, waarna het raadplegen van een arts noodzakelijk is...

Maar als het goed is heeft het bedrijf een Ri&E blad hangen en uitgedeeld aan de werknemers wat te moeten doen in welke situatie...