Hoe ver kun je naar het oosten gaan voordat je naar het westen gaat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fascinerende vraag! +

Antwoorden (10)

Eindeloos.

Toegevoegd na 7 minuten:
De oost-west richting is namelijk redelijk arbitrair. Noord-zuid zijn vaste punten, en als je in een rechte lijn over de noordpool trekt loop je verder in zuidelijke richting. Echter, in de oost-west richting is geen soortgelijk punt. Als je in oostlijke richting loopt, vanuit het punt 180° oost, ga je nog altijd oostwaards.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De helft van de aarde.
De omtrek is ca. 44.000 km, dus 22.000 km.

Dan houd ik rekening mee dat je beginpunt geldt als graadmeter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk (van hieruit), in de omstreken van Nieuw Zeeland
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fascinerende vraag!
Alleen, al 8 miljoen keer gesteld, dus in de volgende link vindt je vast wel wat antwoorden:
14 jaar geleden
Ha, die Mangal;

Als je oostwaarts gaat zul je nooit in het westen uitkomen. Oost en West zijn namelijk bij verplaatsingen geen absolute begrippen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je over de helft bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het oosten wordt vanzelf het westen, als je maar lang genoeg door loopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tot de eind.
En dan kan je naar het westen gaan..!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals jij de vraag stelt: Oneindig ver zolang jij maar naar het Oosten blijft gaan. Het westen is precies de andere kant op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het oosten is een windrichting. Je kan niet een richting op gaan en in een andere richting uitkomen. Je kan ook niet spreken dat Engeland links van Nederland ligt. Dat zeggen we alleen maar omdat we een kaart voor ons zien. Maar als je de kaart omdraait ligt Engeland nog steeds ten westen van Nederland.