Ik ben 61 en werk niet. mijn man is 68 ik wil een direct ingaande lijfrente kopen.

heeft dat invloed op de aanvulling aow krijg ik een belastingaanslag?

Toegevoegd na 58 minuten:
is het verstandig dat mijn man dan een direct ingaande lijfrente koop?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

In principe krijg je een aanvulling op je AOW als je om wat voor reden dan ook geen pensioen hebt opgebouwd naast een onvolledige opbouw van de AOW (dit kan bijvoorbeeld doordat je niet altijd AOW-premie hebt betaald ivm werk in het buitenland). Als je een direct ingaande lijfrente koopt is die lijfrente dus een aanvulling op je onvolledige AOW en zal de aanvulling van de AOW komen te vervallen.
Een belastingaanslag krijg je als je 2 of meer inkomensbestanddelen hebt. Je man zal dus aangifte moeten gaan doen.