Heb inmiddels ontslag genomen voor een betere aanbod en na tekening van contract wil mijn werkgever niet,dat ik in dienst ben?

wat ik doen, kom ik wel in aanmerking voor ww

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (6)

Uit ervaring weet ik dat je gewoon recht hebt op ww.

Toegevoegd na 15 seconden:
Het is natuurlijk wel afhankelijk van hoeveel je daarvoor hebt gewerkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uiteraard. Je bent buiten je schuld om werkloos geworden. Ontslagen door je nieuwe werkgever.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jongens, wees daar nou niet zo zeker van!
Er is wel degelijk een kans dat er geoordeeld wordt dat je
vrijwillig werkeloos bent geworden en daardoor géén uitkering krijgt. Er zijn voorbeelden daarvan te vinden op
www.rechtspraak.nl voor vergelijkbare gevallen.
14 jaar geleden
Ja, je hebt een contract getekend. Er vanuitgaande dat jij daar ook een kopie van gekregen hebt, ben je gewoon ontslagen in je proefperiode en dan kom je wel in aanmerking voor ww (dit heeft een collega van me ooit uitgezocht, die een andere baan aannam en zich afvroeg wat er gebeurde als zij ontslagen zou worden gedurende de proefperiode).

Als je echter zelf geen getekende kopie van het contract hebt, dan kan het een lastiger geval worden. Hoe bewijs je dan dat je wel een contract had.

Sterkte in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
amc
14 jaar geleden
Dit is helemaal WAAR! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad +1
Wanneer de arbeidsovereenkomst door beide partijen getekend is zullen beide partijen zich eraan moeten houden. En de overeengekomen opzegtermijn in acht moeten nemen. Indien er een proeftijd overeengekomen is kunnen beide partijen in die periode van elkaar afscheid nemen zonder de reden te vermelden. Deze proeftijd moet schriftelijk overeengekomen zijn.

Toegevoegd na 2 uur:
Indien je tijdens de proeftijd ontslagen wordt heb je m.i. recht op WW. Maar wanneer je zelf ontslag neemt en er volgt hierop geen andere baan dan zul je het CWI moeten kunnen bewijzen dat je een andere baan aangeboden hebt gekregen maar dat die werkgever dat aanbod ingetrokken heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt zelf ontslag genomen terwijl je een baan had (ik neem aan een vaste baan). En het ontslag is ingediend bij je baas, en je nieuwe baas wil je alsnog niet hebben. Dan kan je proberen alsnog bij je oude baas terug te komen.

Maar volgens de wet heb jij zelf ontslag genomen terwijl dit niet nodig was en daardoor kan je gekort worden op je uitkering.