Hoe kan je het makkelijkst een vlieg doden?

Hij is echt snel en ik kan zo echt niet slapen!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
10.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij is dood! Bedankt voor alle ideeën. Ik heb het niet op de makkelijkste manier gedaan maar hij is er in ieder geval aan. Hij is geplat door de achterkant van een doosje.
Nu kan ik eindelijk slapen. Morgen ga ik siroop op mijn kamer zetten
Een elektrische vliegenmepper aanschaffen
Een krantje halen
En een kit en een pomp uit de schuur halen Weet ik voortaan zeker dat ik snel slaap. Welterusten!
zondag
14 jaar geleden
Nietes want dan ben je met al die dingen in de weer. Maar: slaap ze!

Het beste antwoord

Ha, die Bronsju;

Alle kieren dichtkitten en de boel met een pomp vacuum trekken zodat het kreng stikt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Door raak te slaan ;-)
Of laten verdrinken door een schaaltje siroop neer te zetten. Vliegen houden van zoet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb je een elektrische vliegenmepper? dat is heel handig. Anders kun je ook een tijdschrift gebruiken (niet opgerold), daarmee krijg je hem meestal wel dood als hij stilzit en je slaat goed gemikt. Verder kun je ook een glas limonade of iets anders zoets neerzetten, wachten totdat het beest er in of op zit en het dan afdekken. Een zoetere dood bestaat er niet voor zo'n vllieg.
Eigenlijk is het natuurlijk gewoon een levend wezentje, maar ik kan me voorstellen dat het hoogst irritant is als je hem niet 'normaal' wegkrijgt.

Trusten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pak gewoon een oude krant,of een tv gids,je kunt die vlieg toch wel,te pakken krijgen daarmee.
gewoon effe 5 minuten volgen,wedden dat je hem dan hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zet de licht uit van je kamer. Doe de deur open. Zet de licht aan van de gang. Wacht 5 min en hij gaat vanzelf weg. Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Men neme een houten blokje. Zorg dat de vlieg op houten blokje gaat zitten en druk daarna een tweede houten blokje hard op het eerste blokje waar de vlieg op zit.

Toegevoegd na 13 minuten:
Op HET houten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorgen dat je deur van de slaapkamer dicht blijft. En ramen dicht of anders een hor voor de raam.
En anders zorgen voor spinnen...die lusten die ook wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je geen vliegenmepper of ander hulpmiddel bij de hand hebt en het met je blote handen moet doen, zit er weinig op natuurlijk.

Hoe dan ook is het vrijwel onmogelijk een vliegende vlieg uit de lucht te pikken. Je zult een beetje mazzel moeten hebben dat hij nu en dan stl gaat zitten op een oppervlak.

Een beetje kennis van de vlieg maakt hem een eenvoudige prooi : vliegen nemen trage bewegingen nauwelijks waar (omdat ze zelfs zo vlug zijn), en als ze wegvliegen, vliegen ze altijd in eerste instantie omhoog.

Probeer dus langzaam je handen tot vlak boven de vlieg te brengen in verticale positie, en als je 15-20 cm afstand tussen je handen hebt en een centimeter of 5 - 10 boven de vlieg zit, sla je heel hard je handen tegen elkaar.

De vlieg ziet je handen helemaal niet aankomen. Pas als jij gaat 'klappen' ziet hij dat er wat gebeurd, maakt dat hij wegkomt en, omdat hij zo razensnel is, belandt hij op het moment supreme tussen je platte handpalmen. Vaarwel.

Met een beetje oefening haal je zo een succespercentage van 90 %. Alleen vliegen die al vertrekken voor jij 'in positie' bent, krijgen een herkansing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou je een vlieg doden? Het beest kan het ook niet helpen dat het als vlieg geboren is.

Ik vang de vlieg altijd met een glas, schuif er een stevig stukje papier onder het glas en laat hem buiten weer verder vliegen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pas je buiten ook op dat je niet op een mier stapt?
Karate Kid zou het met twee eetstokjes doen. Trainen en volhouden, mate
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zet het raam open en laat de vlieg zijn eigen kunstje doen; vliegen...

Waarom zou je van een vlieg een vloog maken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je hier regelmatig last van hebt, koop dan een vleesetende plant.
De vlieg zal de plant interessant vinden en de plant de vlieg ook.
Zo hoef je niets te doen!!