Hoe ziet het werk van een moderator eruit?

En dan bedoel ik niet alleen op GV maar ook op andere grotere fora (zoals voorheen op Marktplaats). Doen ze dit gewoon vanuit huis en dan diensten draaien ofzo? Want er zitten toch 24/7 mensen op het forum te schrijven wat in de gaten gehouden moet worden.

Of hebben ze daar een speciale werkplek/kantoor voor?

Dus ik bedoel geen hobby forum oid wat iedereen aan kan maken, maar echt professionele fora/site als deze en eerdergenoemd.

Toegevoegd na 1 minuut:
En zitten ze dan constant (met vierkante ogen) alle berichten af te lezen om hun criteria op toe te passen, of hoe moet ik mij dat voorstellen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

- Ervoor zorgdragen dat het deelnemen aan de website voor eenieder leuk blijft. - Zo objectief mogelijk oordelen over de reacties van leden van de betreffende website. Verwijderen van reacties die niet aan de richtlijnen van de site voldoen. Dit zijn de belangrijkste doelen van het werk van een moderator. Het is zeker geen dagtaak (uitzondering daar gelaten); vaak doen moderators hun taak naast een fulltime baan.

Ik heb wel gemodereerd voor een nieuwssite. Je krijgt dan de reacties per mail toegestuurd. In de mailtjes staan links waar je op kun klikken als je actie wilt ondernemen. Je doet dat nooit in je eentje, want je zit niet altijd achter (voor) je PC. Je hoopt dat je met z'n allen samen adekwaat reageert op alle content die je langs ziet komen.

Meestal is het onbetaald werk, wat gewoon vanuit huis gebeurd.

Dat verschilt natuurlijk per forum. Aan GV zijn meerdere moderators verbonden. Zelf ben ik mod geweest bij een paar prikborden van Startpagina (alleen) en de voornaamste taken zijn dan: alle berichten controleren op inhoud, indien nodig verwijderen en in extreme gevallen iemand bannen. De mods hebben daar onderling ook een prikbord waarop ze ervaringen uit kunnen wisselen. Van alle berichten die geplaatst worden, krijgt de mod een mailtje, en binnen dat mailtje kan hij meteen actie ondernemen, indien nodig, zodat hij niet constant op het prikbord hoeft te vertoeven. Zo gaat dat daar, maar hier gaat het wellicht iets anders.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100