hoezo worden mensen soms ontspannen?

wat is reden hiervoor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je overspannen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo worden mesne soms ontspannen?
Wat bedoel je?
-Waaom ontspannen mensen?
-Hoe ontspannen mensen?
-Waarom is het nodig dat mensen ontspannen?
zucht....ik raak altijd zo overspannen van dit soort vragen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
echt waar sukske?

Het beste antwoord

Mensen worden niet zomaar vanzelf ontspannen ; ontspannen is iets wat je van tijd tot tijd bewust moet doen. Dat kan door gewoon rustig te gaan zitten en iets te doen wat je leuk vind, of door gerichte ontspannings- en ademhalingsoefeningen waarbij je bewust al je spiergroepen aan- en weer ontspant.
Ontspannen is belangrijk omdat wanneer je gedurende lange tijd gespannen bent, je allerlei klachten kunt krijgen van spierpijn en hoofdpijn tot prikkelbaarheid en zelfs echte ziektes. De ene persoon kan meer spanning/stress aan dan de ander, en de een erváárt ook eerder iets als stressvol dan de ander. Goed slapen is een eerste vereiste, maar ook overdag af en toe even de teugels laten vieren is belangrijk om lange perdiodes met veel spanningen door te kunnen komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Mensen moeten wel ontspannen. Continue druk op je spieren e.d. is zeer slecht voor lichaam een geest. Als je niet af en toe ontspant kan je zeer gestresst worden. Ook kan je last krijgen van een hoge bloeddruk, hart en vaat ziekten en nog veel meer.
Dus om gezond te blijven moet je regelmatig even de druk van de ketel halen. Om er daarna weer vol tegenaan te kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen zijn van nature ontspannen, alleen door onze maatschappij zijn we nu meestal constant gespannen. Ik denk dat je beter kunt vragen hoezo zijn mensen gespannen.

Een baby bijv. is totaal niet gespannen. Je merkt dat hoe ouder je wordt hoe meer je in de maatschappij komt en hoe meer spanning je krijgt. (er zit denk ik wel een piek na een bepaalde leeftijd)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gespannen zijn hou je niet zo lang vol, sommigen spannen zo hard en zo lang ze maar kunnen, maar het heeft een grens... Is die grens bereikt dan ontspan je als vanzelf...
Sommige mensen zijn wat slimmer die gebruiken ontspanners, men noemt dat dan drugs, maar het zijn ontspanners, niets meer en niets minder... Maar omdat iemand die ontspannen is, die gaat niet zomaar doen wat jij hen opdraagt, daarom zijn ze verboden...

Maar er zijn nog slimmere mensen, die ontspannen vanzelf, zomaar en bij voortduring, dat zijn de leiders, dat zijn de geniën, dat zijn de echt slimmerds... Die doen dat zonder hulpmiddelen, zonder drugs... Dat zijn de mensen met macht... werkelijke macht...

Maar iedereen wordt bij tijd en wijle ontspannen, daar ontkomt niemand aan... ook jij niet...