wat moet je doen als je aan heel veel lak heb?

de mening van een anderd deert me bijna niet. als iemand mij niet mag lach ik hem/haar uit in het gezicht. alsik iets domd in het openbaar zeg vind ik dat niet genant. ik heb zeg maar schijt aan iedereen.
hoe verander je dat.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
AWM
14 jaar geleden
Zit het je dwars dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
soms ligt er dus aan.
als iemand zich herhaaldelijk stoort aan iets in mijn gedrag zou ik dat misschien evt willen aanpassen of veranderen. maar ik denk ach mens houd je waffel waar bemoei je je mee, terwijl die persoon best gelijk kan hebben.
AWM
14 jaar geleden
Nee, dat denk je niet. Want je begint al te denken dat je je daar misschien wat van aan zou moeten trekken. Het beginnetje is er al.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat dus niet zelf. er word mij vertelt dat de persoon gelijk kan hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijf jezelf, zoalsng je er geen last van hebt

Het beste antwoord

Stap1 is willen veranderen.
Stap2 is hulp accepteren
Stap3 is hulp zoeken.
Er is nogal een taboe op professionele hulp, maar een gesprek met een psychotherapeut is eigenlijk helemaal niet zo'n slecht idee en niemand hoeft het te weten.
Deze kan je helpen met inzicht in jezelf en tips geven hoe je je jezelf een klein beetje kan veranderen. En kleine beetjes kunnen wonderen doen.

Toegevoegd na 31 minuten:
by-the-way, op zich vind ik het positief dat een andere mening je niet deert. Dat je iemand uitlacht omdat ie je niet mag vind ik ook niet slecht. Het wordt pas lastig als mensen die je na staan zich tegen je keren, en misschien zou je dan toch wat de scherpe kantjes eraf willen halen. In de basis zou ik liever schijt aan iedereen hebben dan iedereen te vriend willen houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Weet je zeker dat je geen " lak" hebt naar mensen? Meestal komt deze houding voor omdat je erg gekwetst bent. Als dat niet het geval is, moet je, je toch eerst af vragen waarom.....als je dat weet kan je er iets aan gaan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben bang dat mensen hier wel eens kunnen denken: waarom zou ik antwoorden, mijn mening boeit je tóch niks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wil je dat echt: veranderen dan? Volgens mij zit je er niet zo heel erg mee!
En mocht je er iets aan willen doen dan zou je eens na moeten denken over waarom je overal lak aan hebt!
Misschien is het je karakter en voel je je er helemaal prettig bij zo te zijn. Mocht je oprecht toch nog iets willen veranderen dan denk ik dat je bewust worden van je reacties al heel wat helpt.
Nadenken voor je reageert of niet reageert!
En leer jezelf kennen, want dat is de sleutel tot een eventuele verandering!
En als dat moeilijk gaat en je wilt verder met jezelf veranderen dan kun je altijd nog hulp vragen van een deskundige die samen met je kijkt naar de reden van je gedrag!
In de eerste plaats zul je zelf echt moeten willen veranderen!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als ik erover nadenk wil ik wel veranderen. maar als het weer zo een moment is denk ik er niet aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het echt van binnen zo voelt, dan moet je er misschien een beetje over gaan nadenken hoe of wat om het te veranderen. Dat je er op het moment van je reactie niet aan denkt is wel normaal. Het is dan duidelijk een basisreactie, die je waarschijnlijk al heel lang gebruikt en waar je je nu steeds meer bewust van wordt, wellicht omdat anderen je er op wijzen.
het blote feit dat je deze vraag hier stelt geeft aan dat je er toch ergens mee zit..... Dat is het begin van een goede stap die dus al gezet is: elke keer dat het gebeurt weet je, besef je, dit kan ook anders. En dan ga je het vanzelf ook doen:) een keer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijk je hierop?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ach je bent wie je bent. En als je er geen last van hebt, waarom zou je dan veranderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
meer terpentine gebruiken?

geintheh!!!

overwegend komt dat door het leven als zeer onrechtvaardig te ervaren.... door welke oorzaak dan ook. En het kan ook zijn dat je altijd beren op je weg vindt.

Of alles op jezelf betrekt.

uithuilen en opnieuw beginnen......