Wat is een goede plek om je paspoort te bewaren?

Ik heb mijn rijbewijs gewoon in mijn portemonnee en deze kan gebruikt worden als identiteitskaart dus een paspoort meenemen is niet echt nodig, maar is het slim om hem thuis te laten? Kunnen bijvoorbeeld inbrekers er iets mee als ze hem vinden? Wat is verstandig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
5.8K

Antwoorden (17)

paspoorten staan erom bekend dat ze graag gebruikt worden om te vervalsen. Ligt er aan wat voor in brekers het zijn maar er is geen reden waarom ze je pasppoort niet zouden stelen als ze er de kans voor krijgen. Een paspoort geldt toch als waardepapier?

Toegevoegd na 23 minuten:
okey omdat @ Bessy zo vriendelijk was mij er op te wijzen...:P in de vriezer. We ff in een tupperware bakkie doen natuurlijk, Tussen de cd's, in de badkamer....niet iedereen heeft een kluis in huis....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou je paspoort thuislaten, zo kan je hem ook niet per ongeluk verliezen. Wel zou ik hem dan bewaren in een kluis, zodat inbrekers hem niet makkelijk kunnen meenemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In je nacht kasje bv. Mijne ligt al jaren daar. En tot nu niks mis mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je nog geen inbrekers over de vloer hebt gehad :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
he? Ik niet snappe wat jij zegge ¿
Ik bewaar deze in mijn etenskast, verstopt in een open pak soep tussen de verpakking.Dus niet zichtbaar voor inbrekers die allen maar oog hebben voor waardevolle spullen. En dus geen aangebroken pak soep zullen checken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon op een plek in huis waar je weet waar hij is, maar waar inbrekers hem niet zo snel zullen pakken.

Het enige wat er dan mee kan gebeuren, is dat hij vernietigd wordt als je huis afbrandt. En dan heb je wel andere dingen aan je hoofd dan je druk maken over je paspoort
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ooit waardevolle zaken in mijn wasmachine gelegd toen we op reis gingen. Ik dacht dat inbrekers dààr zeker niet zouden zoeken. Maaaaarrrr, wat doe je als je terug komt van vakantie? Ja, wassen..... Als je vergeetachtig bent is dat dus niet zo'n goede plek :)

Bij een recente inbraak bij buren, bleek dat sommige inbrekers echt àlles doorzoeken. Je houdt het niet voor mogelijk, maar écht elk doosje, kopje of bord was uit hun keukenkasten kapot gesmeten of doorzocht. Elk schilderijtje was van de muur gerukt en zo vonden ze ook die mensen hun kluisje, wat ze hebben meegenomen. Geloof me, geen enkel plekje is veilig voor inbrekers.

Het beste is om een kluisje bij de bank te huren en daar je waardevolle spullen te bewaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een ramp voor je buren!
Maar wel een + voor je wasmachine verhaal! Trouwens, ik neem mijn paspoort mee als ik op vankntie ga.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Bessy :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mmm... een kluisje bij de bank.
Dat gaat zo: 'Goeiedag, ik zou even in mijn kluisje moeten zijn'... 'geen probleem mevrouw, mogen we even uw paspoort ?' ...'euh'...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je op vakantie gaat moet je ook even melden bij je buren dat je weg bent. Vraag of ze iets oplettender willen zijn en geef het door als er alsnog iemand in het huis kan zijn, en wie dat dan is en hoe deze persoon heet (denk bijvoorbeeld aan tijdelijke verzorger voor huisdieren). Vraag daarnaast bijvoorbeeld aan iemand om 's avonds even een licht aan te zetten in je huis, dat geeft al meer de indruk dat er iemand thuis is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Newbie: er is blijkbaar verwarring ontstaan door het woord 'paspoort' in de vraag.
Een paspoort is geen identiteitskaart.
Om toegang te krijgen in je bankkluis heb je je identiteitskaart nodig, niét je paspoort. http://www.rheden.nl/Digitale_vraag_balie/Producten_per_afdeling_cluster/DV_Burgerzaken/Vragen/Wat_is_het_verschil_tussen_een_identiteitskaart_en_een_paspoort
Ik zou 'm ergens leggen waar je 'm zelf regelmatig tegenkomt en waar inbrekers zeker zullen zoeken - voorkomt misschien een hoop sloop- en breekwerk als er onverhoopt ingebroken wordt.
Kopietje in je portemonnee, het nummer ook in je agenda, zodat je bij eventuele diefstal direct kunt doorgeven welk document gestolen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een kopietje in mijn hotmail account. Ik kan dus overal ter wereld een kopietje uitdraaien. Gewoon je zelf mailen met paspoort bijlage en ergens bewaren, bv in je concepten of je map met bewaarmail.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slim idee (zolang je mailaccount niet gehackt wordt, maar ja, zo blijven we bezig ;-))
Ik heb dat soort documenten in een brandwerende documentenkoffer zitten. Die is afgesloten.
Daar zitten ook de HDD met backups in en andere belangrijke documenten.
Maar als je paspoort wordt gestolen, dan kan je er gewoon aangifte van doen en dan kan je een nieuwe krijgen. Dat gebeurd zo vaak volgens mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in een la, waar ook andere administratie ligt.
Wel heb ik een kopie en mijn paspoortnummer, handig als je aangifte moet doen.

Ooit op een vakantie was er ingebroken in mijn huurcamper, en alle kasten waren leeggehaald en ondersteboven gekeerd, de meest gekke plaatsen. ( tassen en spullen weg natuurlijk )
Maar in het handschoenenkastje lag nog wel mijn portomonee ( zelfs inbrekers vergeten blijkbaar weleens wat.... )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tussen boeken, daar zullen de dieven de paspoort nooit zien. Anders moeten ze heel lang zoeken.
Meenemen is niet verstandig, misschien kan je het dan kwijtraken.
En dat is niet de bedoeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie heeft die min gegeven??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt JackB!!!
Ik doe zelf niet moeilijk over mijn paspoort. Draag het vaak bij me of het ligt in een la. Als ik op vakantie ga, al is het binnen Nederland, dan neem ik het mee.
Maar als je het graag goed wilt verstoppen kan je het ook onder een tafelblad te plakken, of in een ladenkast onder het bovenblad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zijn plekjes waar ze eerst zoeken Bessy. Bij mijn buren waren alle tafels omgekeerd en de laden uit de kasten getrokken....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt waar? Ik vond het een aardig vondst. Maar bij jouw buren hadden ze echt alles overhoop gehaald. daar is geen kruid tegen gewassen. Zelfs jouw wasmachine is dan niet veilig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad is er geen kruid tegen gewassen. Je kan enkel hopen dat het je niet overkomt...
Je hebt veel plekken waar je hem kunt verstoppen, maar als inbrekers over kijken dan helpt het niet zoveel, je zou hem in een CD-rom hoesje kunnen stoppen en die gewoon tussen een stapel leggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is het zo dat je altijd je paspoort/ID kaart bij je moet hebben als je niet thuis bent. Op ieder ogenblik kan de politie je zonder meer vragen je te legitimeren en gelukkig (goed dat ze zijn) kan je alsnog binnen een bepaalde tijd deze op het bureau laten zien.

Mocht ik hier helemaal naast zitten dan is mijn persoonlijke mening dat je hem beter toch altijd bij je kan hebben. Niet dat je ervan uit moet gaan maar er kan zich altijd een onvoorziene omstandigheid voordoen waarin je legitimatie gewenst is. Ik heb ooit eens in een trein vlakbij R'dam centraal gezeten en bij aankomst stond de ME ons op te wachten beneden omdat er een bommelding was....er werden mensen gefouilleerd en gevraagd zich te legitimeren....ook handig voor mensen die een ongeluk krijgen en even buiten bewustzijn zijn, of mensen die niet goed worden op straat.
Zo kunnen andere mensen hun identificeren....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een brandveilige kluis zonder standaart sleutel of een uitgehold oud boek waar je twee gaten in boord voor handsloten. Dat is pas veilig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onder de bank geplakt

Toegevoegd na 2 minuten:
In een lege videotape band (zo'n oude)
Dubbele bodem in kast
Tussen fotoboek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ergens op een hoge kast misschien,of tussen een dik boek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een goede kennis van mij bewaard het in de oven.
ikzelf draag het meestal bij me. anders ligt het in de keukenkast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de oven? Dan maar hopen dat je dat nooit vergeet... ;-)