Zijn vrouwen hier over het algemeen handiger in dan mannen? (zie video)

De vrouw in onderstaande video laat zien hoe je, razendsnel en handig, een t-shirt kunt opvouwen. Dát wilde ik ook weleens proberen!

Ik heb de video inmiddels verschillende keren bekeken, maar het lukt me nog steeds niet of nauwelijks. Terwijl een vriendin de video twee keer bekeek en het daarna feilloos nadeed...

Zijn vrouwen inderdaad handiger in het aanleren van dit soort vaardigheden (of ligt het gewoon aan mij)? En heeft dat te maken met coördinatie, ruimtelijk inzicht of iets anders?

12 jaar geleden
in: Overig
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oefening baart kunst!

Het beste antwoord

Vrouwen zullen best handiger zijn in bepaalde dingen, en mannen zullen weer in andere dingen handiger zijn. Toch denk ik niet dat er in dit specifieke filmpje coördinatie of ruimtelijk inzicht aan te pas komt.

Ik wil het mirakel zeker niet onderschatten, maar er is m.i. niets te zien, waar je speciale talenten voor moet hebben. Hooguit moet je talent hebben om zoiets te bedenken, en dat zou te maken kunnen hebben met je creativiteit en geduld.

Wat je hier ziet, dat kunnen jij en ik ook, en in het uiterste geval zullen vrouwen het wat eerder onder de knie hebben dan mannen, maar zelfs dat betwijfel ik.
Goed oefenen dus! Alles is te leren. ;-)

Toegevoegd na 3 minuten:
Mannen kunnen het overigens ook aardig....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
De boodschap is duidelijk overgekomen, Mesher! Tijdens mijn vakantie zal ik eens flink gaan oefenen. Ik had deze vraag in de categorie "Overig" geplaatst en ik was erg verbaasd toen ik merkte dat zulke vragen niet automatisch ook te zien zijn bij "Alle categorieën". Het eerste uur kon ik zelf de vraag nergens terugvinden, totdat ik bij "Overig" keek. Vreemd... Voordeel voor jou is dat je als enige antwoord gaf.