Hoe worden teksten op t-shirts verzonnen?

Op het ogenblik heb ik een t-shirt waar "riverdale campus" op staat. Ik heb het wel eens opgezocht en dat schijnt echt te bestaan ergens in de vs. Ik heb ook wel eens een t-shirt gezien met een of ander dorpsfeest uit India. Zo zijn er nog meer vergezochte teksten.

Ik kan me niet voorstellen dat die shirts daadwerkelijk op die campus en dat dorpsfeest worden gemaakt.

Waar zouden de fabrikanten hun inspiratie vandaan halen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Toen ik in de reclamewereld werkte ontstonden veel txten en afbeeldingen bij toeval, je brainstormde over het een, en het andere ontstond. Op deze manier zijn heel wat t-shirt txten en afbeeldingen ontstaan. Wij hadden veel kontakten in die wereld omdat heel veel t-shirts worden verstrekt als extra reclame-uiting, dus de andere ontwerpen die ik bedacht werden dan vaak gebruikt voor andere doeleinden.
Veel bedrijven die kleding produceren hebben mode-ontwerpers in dienst die voortdurend proberen te bedenken met wat voor nieuw ontwerp ze nu weer succes kunnen hebben. Als mode-ontwerpster reis je veel om overal terwijl indrukken en ideeën op te doen, je bladert in boeken en tijdschriften, zit op een terras om naar de mensen te kijken, kijkt naar de tv, bezoekt veel openbare plaatsen en opeens plopt daar een idee tevoorschijn.
Na de haalbaarheid van zo'n idee getoetst te hebben, kan het een ontwerp worden!
Vaak wordt rekening gehouden met de doelgroep die het moet gaan dragen!
En dat moet wel echt die doelgroep aanspreken want een hoge verkoop is natuurlijk de bedoeling!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Mensen met ideeen sturen ze op. Daarnaast hebben ze fantasievolle mensen die creatief denken en dmv bloemblad denken op ideeen komen.

Er is een site, ik geloof thinkgeek.co.uk oid, waar je zelfs betaald wordt voor ideeen.

Verder.. Riverdale is toch geen gekke naam?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij was Geert Hoes er toch mee begonnen met kledinglijn LIEF! ??

Toegevoegd na 32 seconden:
inmiddels heb je ook ontdeugend, stout en noem maar op.