Kan een vader eisen dat zijn kinderen hier in Nederland bij hem komen wonen, terwijl hij hier niet ingeschreven staat?

Er is al jaren een juridische strijd gaande tussen mijn ex en mij. De kinderen die we hebben zijn na psychische en lichamelijke mishandeling uit huis geplaatst. Dit gebeurde door zijn vriendin. Hij zegt hier in Nederland te wonen, maar na navraag blijkt hij in Suriname te wonen. Toch wil Jeugzorg de kinderen bij hem terugplaatsen. Is dit mogelijk?

Toegevoegd na 6 dagen:
Jeugdzorg heeft hij ook om de tuin geleid. Die namen gewoon aan dat hij op een door hem opgegeven adres in Den Haag woont. Mijn advocaat is achter de ware toedracht gekomen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Als een vader eist dat zijn kinderen hij hem komen wonen, en Jeugdzorg werkt hieraan mee (dat schrijf je in je 1 na laatste zin) dan mag dat blijkbaar wèl!

Het lijkt mij dat je ervan uit mag gaan, dat Jeugdzorg weet waar ze mee bezig is, en dat zij de regels of wetten goed kennen. Natuurlijk zal Jeugdzorg weleens teruggefloten worden door de rechter, maar in principe gaan ze geen dingen doen, die tegen de regels ingaan.

Je schrijft dat er al jaren een juridische strijd gaande is tussen jou en je ex. Dan zul je toch ook een advocaat hebben, en dan zul je dit toch bij hem aan moeten kaarten? Het lijkt me dat een goede advocaat er best iets in ziet, om tegen Jeugdzorg in te gaan, als hij de redelijkheid van jouw bezwaren inziet. Eén reden zou al kunnen zijn, dat de vader liegt over zijn woon- of verblijfplaats. Neem contact op met je advocaat!
Sterkte!