Waarom word ik wakker als ik in een droom doodga??

Ik vind het zelf een bedje storend en eng. help me please!!!

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik heb dat ook heel vaak ik denk dat we wakker worden door de schrij

Je schrikt als het ware wakker. Doodgaan is namelijk eng, zo eng dat je er van wakker schrikt.

Het kan ook andersom zijn: dat je als je bijvoorbeeld een beetje benauwd bent of jezelf in een laken gedraaid hebt, eng gaat dromen en dus altijd in een enge droom wakker wordt.

Dromen vinden zich in een ontzettend kort tijdsbestek plaats. In de paar seconde dat je een raar gevoel hebt doordat je uit een diepe slaap snel naar een lichtere slaap en wakker getrokken wordt kan genoeg zijn voor een droom die veel langer lijkt te duren. Het is gebruikelijk dat je onderbewuste je droombeelden afstemt op wat je zintuigen registreren (warmte, vocht etc). Dus het brakke gevoel van wakker worden wordt vertaald als doodgaan. Of vallen, dat dromen mensen ook wel eens tijdens het snel wakker worden.

Persoonlijk denk ik dat wanneer je dood gaat in je droom er eigenlijk weinig verder valt te dromen.. Tjah je bent toch 'dood' dus wordt je maar wakker. Dat denk ik tenminste..

door de paniek, angst, de hogere hartslag etc. je schrikt wakker, net zoals je eens een keihard geluid hoort als je slaapt.

Meestal in je droom ben je jezelf, dus als je doodgaat in een droom weet je niet wat er verder in de droom afspeelt. Dat de droom is afgelopen lijkt me dus logies. En als ik naar mijn beleving kijk wordt ik altijd wakker na een droom. (ik weet dat je heel veel dromen droomt in een nacht maar ik bedoel de dromen waarvan je weet dat ze ze gedroomd hebt.) (is het wel normaal om in je eigen droom dood te gaan??)

hoe ga je dan dood??? als je dat weet kan je er iets aan doen ik zeg maar wat als je bijvoorbeeld dood gaat door een enge monster kan je ook een keer tegen je zelf zegen ik ga terug vechten :) of gewoon tegen je zelf zegen het is een droom nu wil ik ergens anders over dromen ps je bent niet gestoort hoor !!!!

want het is een droom, geen werkelijkheid.

Ik weet niet waarom je dan wakker wordt, maar wel dat het normaal is dat je dat droomt. Het is vaak een reactie op iets uit het dagelijks leven, zoals een grote verandering of iets wat je af moet sluiten, of een nieuw begin of iets wat je van jezelf niet wilt zien..etc..beetje afhankelijk van de context. Als je het heel ebng vind, kun je de droom opschrijven en het laatste stuk opnieuw schrijven maar dan ben een eined zoals jij hem hebben wilt. Als je dit een aantal maal herhaald zul je zien dat jij de controle krikgt over je droom en kan je voorkomen dat je doodgaat in je droom. Toegevoegd na 35 seconden: ben = met

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100