Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Is tederheid zonder sex pas echte vriendschap?
Tederheid MET sex kan dat ook prima zijn hoor.
Tederheid zonder sex komt heel veel voor, en dan is er vaak sprake van echte vriendschap.
Ik heb zelf die ervaring met een homosexuele vriend, hij is mijn beste vriend, al 30 jaar lang. We delen vele tedere momenten samen, maar zonder sex.
Wat dacht je verder van hoogbejaarde mensen die 'het' niet meer doen, maar nog vele tedere momenten samen delen uit pure vriendschap.
En zo zijn er vele voorbeelden te noemen.
Concluderend: Tederheid zonder sex komt veel voor en meestal uit vriendschap.
Maar dit wil niet zeggen dat tederheid MET sex dat niet zou zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 mooi gezegd

Andere antwoorden (5)

Dit lijkt op mijn ideaalbeeld van een verkering. Zou alleen niet weten of het bestaat, omdat het in de menselijke aard zit om seks te hebben. Ik zou trouwens nooit seks hebben met gewone vrienden, denk ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn mensen die erg lichaamelijk zijn in hun vriendschap, en andere juist weer niet. voor mij hoeft het zelf ook niet zo, als ik knuffelig wil zijn dan ga ik wel naar mijn partner.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er tussen 2 mensen tederheid en compassie is, hoeft daar toch niet altijd sex bij aan te pas komen..Maar om nou te zeggen dat het dan pas echte vriendschap is, gaat mij wat te ver..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zijn twee vragen in 1 of een stelling en een vraag:
Tederheid zonder sex is pas echte vriendschap !/?
Bestaat tederheid zonder sex tussen vrienden?

Het hangt er van af hoe je tederheid definieert. Vriendschap kan wat mij betreft heel goed bestaan zonder enige vorm van lichamelijk contact. Maar niet zonder aandacht en betrokkenheid. Voor andere mensen is een vorm van fysiek contact weer wel belangrijk (heb ik mogen ervaren).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vriendschap kan met en zonder tederheid.
Mijn beste vriend en ikke zijn heel teder. Maar andere met andere vrienden heb ik dat weer helemaal niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding