Wanneer moet je, je wat aantrekken van de mening van andere?

Je ziet een mooie auto , precies jou type , mooie kleur, leuk om naar te kijken enz... Je vertelt enthousiast aan iemand wat die er van vindt en die vindt het helemaal niets .. de auto is niet goed want bij dat merk zijn er vaak problemen, niet zo bekend merk enz..
Ondanks dat je het gevoel heb dat het echt jou auto'tje is ..moet je , je dan hier wat van aantrekken?

Wanneer moet je, je dus wat aantrekken van de mening van andere? Alleen op dingen die materieel gezien belangrijk zijn?
Als we namelijk naar immateriële zaken kijken speelt gevoel en eigen smaak een grote rol hierbij moet je, je denk ik zo min mogelijk wat aantrekken van andere

Wat denken jullie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Je hebt het zelf ook over gevoel.
Mijn antwoord: luister ook naar je gevoel.

Je kent het vast wel. Je hoort iets van een ander en je krijgt opeens een onbehagelijk gevoel. Het voelt niet goed. Je gevoel zegt je dan dat die ander je iets vertelt wat niet bij jouw past.

Net zoals een leugendetector werkt, kan je zelf jouw gevoel gevoeliger maken.
Zeg eens tegen jezelf: ik heet Marcel. Aanschouw je lichaam eens. Ga je bovenin de borstkas ademen, wordt je hartslag sneller, krijg je het een beetje benauwd, trekt een gevoel naar je gezicht toe.
Dan is "ik heet Marcel" niet waar.

Als je juist meer rustiger wordt, een soort van heerlijk rustig gevoel. Je zwaartepunt zakt meer omlaag naar je buik toe. Dan klopt de uitspraak en heet je inderdaad Marcel.

Simpel voorbeeld, maar je gevoel kan je trainen.
Op gevoel kan je de intentie aanvoelen van de ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Als die ander oprecht is en het best met je voor heeft is het goed om naar anderen te luisteren en dat mee te nemen in je beslssing. Helaas ken ik voorbeelden waarbij mensen uit bijvoorbeed jaloezie dingen gaan afkraken. Het hangt dus van de persoon af. Maar uiteindelijk is het het beste om uit te gaan wat jij mooi/leuk/belangrijk vindt en niet wat een ander er van vindt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als we het even bij de auto houden: het uiterlijk daarvan kan helemaal bij jouw smaak passen en wat een ander daar van vindt, is totaal onbelangrijk.
Iemand kan wel uit ervaring of technische 'know how' vertellen hoe het daar motorisch mee is gesteld en daar kun je lering uit trekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet van mezelf, dat ik heel erg impulsief ben, en daardoor soms de realiteit wel eens een beetje uit het oog verlies, als ik weer eens in vuur en vlam sta van enthousiastme. Ik heb dan echt de wijze raad nodig van mensen die van me houden zoals ik ben, maar meer realiteitszin hebben dan ik. Die mensen zijn ook echt belangrijk voor me, en al vind ik hun temperende invloed niet altijd leuk, ze hebben me toch al wel weer een beetje met m'n voetjes op de aarde gezet.
In het verleden heb ik vaak m'n dolle kop doorgezet, en heb al wat keren op de blaren zittend bedacht, dat ik dit toch weer niet erg handig had gedaan.
Dus ja - met dit alles in mijn achterhoofd moet ik me wel iets aantrekken van mensen die het goed met me voorhebben. In mijn geval is het echt voor mijn eigen bestwil.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je vindt dat een ander zich iets van jouw mening (over mooie autos) moet aantrekken dan zal je zelf de mening van die ander moeten overwegen. Zo niet, dan niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen heeft opgeslagen informatie in zijn hersenen dat daar gevormd is door ervaringen, voorkeur en zijn karakter.
Bij een vraag van een ander ,komt deze informatie naar buiten en geeft hij de ander zijn mening.
Doordat alle mensen meestal niet het zelfde karakter hebben en ook niet de zelfde voorkeur, kan er dus een negatief advies uit komen, dat bij de vraagsteller niet zo goed uitkomt.
Het kan zijn omdat hij een andere smaak heeft dan van je zelf, maar het kan ook dat hij negatieve ervaringen heeft met het onderwerp van jouw vraag, dan kan deze informatie voor jou heel nuttig zijn!
Wat ook mogelijk is dat de ander jalours is en daarom een negatief antwoord geeft.
Zo zullen er altijd tussen alle goede adviesen ,er ook verkeerde tussen zitten.
Het is nu de kunst er de goede tussen uit te halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zodra er een kern van waarheid inzit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat die ander 't niks vind, moet die persoon zelf weten. Die persoon is tenminste eerlijk. Dat vind ik beter dan 'mee gaan' terwijl je er niks van meent.

Je hoeft (niet moet, maar hoeft) je er alleen iets van aan te trekken (bijv. toch maar een andere auto kiezen) als je een relatie met die persoon wilt. Bij relaties onderhouden is 't nl. regelmatig een kwestie van compromissen sluiten. Geen twee personen zijn 't altijd eens.
Echter voor die andere persoon in de relatie geldt evenzeer: wel eerlijk blijven, maar daarom kan die nog wel de keuze van de ander accepteren.

Of iets in dezen materieel of immaterieel is maakt weinig uit.

Genoeg vrouwen accepteren 't dat hun man een sportwagen koopt voor 'erbij'. Genoeg mannen accepteren 't dat hun vrouw elke week nieuwe schoenen koopt. Maar dat wil in beide gevallen nog niet zeggen dat ze 't zelf nutteloos zouden vinden.
Dit is natuurlijk een beetje stereotypisch neergezet, maar je get the idea.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Anderen kunnen je inzichten geven, die verfrissende blik waar ik het eerder over had in een andere vraag. Het is extra informatie en ik ga ervan uit dat diegene het beste met je voor heeft, zijn/haar blik (info) kan waardevol zijn.

Voelen is goed, nadenken ook en zeker in combinatie met elkaar kun je hierdoor tot betere inzichten en beslissingen komen. Sta ervoor open, filter het, voel en denk opnieuw en maak uiteindelijk je eigen keus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp dat je het heel fijn zal vinden als een ander net zo enthousiast ben als jij over hetgeen jij geweldig vindt.
Je zou zelf informatie kunnen winnen bij andere bedrijven of internet.
Moch er een paar van die auto`s nu net even een mankement hebben dan hoeft het niet zo te zijn dat alle auto`s van dat merk zijn.
Qua smaak verschillen we allemaal wat de een niet mooi vindt kan de ander wel mooi vinden.
De persoon kan ook afgunstig zijn in het ergste geval, dus allert blijven.

Wens jou verder al het goeds toe hoor ;P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het helemaal jouw auto is, dan zou ik ervoor gaan. Je hebt er immers een goed gevoel bij. Ik begrijp wel uit je verhaal dat je over in de techniek niet helemaal thuis bent. Wat je het beste kunt doen, is naar een onafhankelijke autogarage gaan (dus niet waar ze dat specifieke merk verkopen) om te vragen wat de + en - punten van dit type auto is. Het is jammer dat die andere persoon ze reageert terwijl jij echt enthousiast bent over de kleur, het type etc. Zijn het terechte "zorgen" omdat diegene weet waarover hij het heeft (technische gedeelte), dan had hij (zij) ook anders kunnen reageren.Of je je er wat van aan trekt, dat ligt natuurlijk aan je eigen persoonlijkheid. Mij zou het dus echt geen ene moer kunnen schelen. Ik kom ook wel eens ergens binnen en dan denk ik, oei, wat een bonte kermis, maar als diegene die daar woont er happy van wordt, wie ben ik dan om daarover te oordelen. Andersom zal het misschien ook zo zijn dat er mensen bij mij de huiskamer binnenstappen en het helemaal niks vinden. Je moet gewoon doen waar jij jezelf prettig bij voelt. Laat je gewoon goed informeren door iemand die er verstand van heeft en maak op basis daarvan je besluit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij waarde aan die mening legt heeft het invloed op je en op die manier maak je die mening belangrijk. Met een mining ligt er ook vaak aan wie zegt het. Maar ik ben helemaal voor Ford en zou niet anders willen rijden. Terwijl ik ook iemand ken die vind Ford helemaal niks terwijl het een prima auto is. Mn man rijdt in een Ford sierra 88 nooit problemen en ziet er uit als nieuw en ik zelf rij in een Ford fiesta van 94, het rijdt altijd. Ik denk ook ieder zn merk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hangt er maar vanaf hoe betrouwbaar je raadgever in het verleden is gebleken en hoe groot de noodzaak om een betrouwbare auto te hebben.
Als je van jezelf weet dat je in het verleden vaker iets gekocht hebt waar je later spijt van had, dan is er reden om extra alert te zijn. Ik weet van mezelf dat ik soms dure dingen koop die ik zelden gebruik, maar ik ben dan ook eigenwijs.
Als je een auto nodig hebt voor woon-werkvervoer is luisteren naar advies over degelijkheid en betrouwbaarheid geen luxe, maar raadpleeg dan wel meer bronnen.
Het kan ook zijn dat voor jou een mooie auto heel belangrijk is en dan verschuift de betrouwbaarheid naar het tweede plan.
De mening van een ander, hoe goed bedoeld ook, is en blijft niet meer dan de mening van een ander; de beslissing ligt bij jou, alleen jij kan de keuze maken die bij je past.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer vooral datgene in het leven te doen wat voor jezelf goed voelt, maar aarzel niet soms ergens raad over te vragen.
En andere mensen zullen altijd adviezen geven, dingen ergens over willen zeggen.
Maar niet iedereen zegt dat even weloverwogen of zelfs oprecht.
Luister naar oprecht goed advies, maar probeer altijd bij jezelf te blijven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je moet je proberen nooit wat aan te trekken van wat anderen zeggen, want dan zou je het niet vaak goed doen. en wie zegt dat die ander de waarheid spreekt? mischien is hij jaloers dat hij niet zo`n auto kan betalen, en dan koop jij jou droomauto zomaar niet door een mening van een andere? dat zou toch wel zonde zijn. wel vind ik het zo dat je iemand mening en advies in je achterhoofd kunt houden, en er over nadenken of die mening belangrijk genoeg zou zijn om jou er van te weerhouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat er bij het merk veel problemen zijn is geen mening van iemand, dus een feit. Van feiten moet je je wel wat aantrekken.
Als iemand zegt: Ik vind de kleur niet mooi, trek je je er dus niks van aan: Het is jouw auto.
Maar er zijn misschien vast wel meningen waar je je wel wat van aan moet trekken... ik kan er helaas geen bedenken

Toegevoegd na 1 minuut:
Correctie:
ik bedoel niet: dus een feit, maar gewoon 'een feit' (eerste zin)

Overigens is het wel handig om een mening van iemand te onthouden en en kun je bij nader inzien toch nog iets veranderen aan je keuze.

Toegevoegd na 2 minuten:
Correctie : niet 'een feit' maar 'maar een feit'

echt stom sorry
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet je iets van de mening van anderen aantrekken als je daarom vraagt. Soms ben je zelf ergens niet helemaal zeker over, en wil je bij anderen inlichtingen inwinnen.
Je moet je niets van de mening van anderen aantrekken als je er niet om hebt gevraagd, en zelf al zeker bent van je zaak.
Wat een auto betreft, een ieder "zweert" bij een ander merk, en zal een bepaald merk afraden omdat hij/zij er toevallig problemen mee heeft gehad. Dus... welke beslissing je ook neemt, er is altijd wel iemand die zal zeggen: "Ik had het je toch gezegd......"