We waren op vakantie in Mexico en we trokken door het land. Onderweg stopten we bij een soort telefooncel om te bellen naar de volgende overnachtingsplaats, we waren wat te laat en waren bang dat het bed al weg zou zijn. Het was een lastig gesprek, half engels, half onbegrijpelijk mexicaans. Mijn toenmalige vriend maakte zich enorm boos en daardoor legde hij waarschijnlijk zijn portemonnee bovenop het telefoonapparaat en stapte de auto in, zonder zich te realiseren wat hij vergeten was,
Aangekomen op onze bestemming van die dag miste hij zijn portemonnee,maar hij was de telefooncel vergeten en dacht dat de portemonnee gestolen was.
Veel gedoe en heel erg balen.
Drie weken later rijden we dezelfde route terug en we stoppen onderweg weer ergens, en mijn vriend wil deze keer bellen naar een vriend die in een hotel 50 km verderop werkt om te vragen of hij misschien een kamer kan regelen ivm het feit dat ik ziek ben geworden.
We wilden daar niet meer naar toe, waren er al geweest, maar nu was dat misschien even beter, ook wilde ik liever doorrijden ipv bellen want ik dacht dat ik me wel beter zou gaan voelen. Hij wilde toch even bellen!
Tijdens dit telefoongesprek leunt mijn vriend met zijn hand omhoog even op de bovenkant van de telefoon die daar een soort van uitsparing heeft.
Hij voelt iets, grabbelt en heeft zijn eigen portemonnee weer in zijn hand. Hij was bijna in een shock!!