zijn deze munten nog wat waard? (10 & 50 gulden)

Ik heb 2 herdenkingsmunten. Eentje van 1973, twv 10 gulden, geslagen ter ere van 25jr koningin Juliana op de troon en de andere van 1987, twv 50 gulden, geslagen ter ere van het 50 jarig huwelijk van Juliana en Beatrix. Ze zijn een beetje smoezelig.

Toegevoegd na 1 uur:
Die laatste moet zijn: ter ere van het 50 jarig huwelijk van Juliana en Bernhard, met op de andere kant koningin Beatrix.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
5.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wist niet dat lesbische incest relaties warem in het koningshuis?????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zucht... vergissing. Juliana en Bernhard.

Het beste antwoord

Jawel hoor, die zijn nog wel wat waard. Maar misschien minder dan je zou verwachten.

Om je een indicatie te geven: als je naar een munthandelaar gaat, en je koopt ze nieuw, fleur de coin (dus zonder vette vingers, krasjes etc. en nieuw zoals ie van de pers kwam) betaal je er resp. 15 - 20 Euro en 25 - 35 Euro voor.

Maar dat is natuurlijk niet de waarde, want die munthandelaar moet ook eten, en de huur van zijn winkeltje betalen. Als jouw munten ook FDC zijn, zal de waarde hooguit de helft zijn. Dus resp. ongeveer 8 en 15 Euro.

Het probleem met dit soort munten is, dat de oplage zo hoog is, en dat er eigenlijk niemand is, die op die munten zit te wachten. Het aantal postzegel- en muntverzamelaars is sinds de jaren '70 en '80 sterk afgenomen.

Als je uiterst dringend 2 tientjes nodig hebt, zet ze dan op marktplaats. Zo niet, dan lekker bewaren. Toch weer leuk om ze over 10 of 20 jaar weer eens te voorschijn te halen, en je kinderen of kleinkinderen te vertellen wie Juliana, Bernhard en Beatrix waren, want ze weten dan alleen wie Koning Willem en Koningin Maxima zijn ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (2)

Ik denk het niet maar als je lang wacht dan krijgt hij waarde voor de antiekheid ofzo??¿¿
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Muntgeld kun je niet meer bij de bank inleveren maar op de muntenbeurzen is vooral die 50 gulden nog goud geld waard