Als je van zwemmen afslankt, wat doet een walvis dan verkeerd?

Weet jij het antwoord?

/2500

Walvissen leven in koude wateren en hebben die vetlaag nodig om te overleven. Hun 'zwemmen' is hetzelfde als wat voor ons lopen, zitten en slapen is. De vergelijking gaat dus echt niet op. Maar ik vind het wel een geinige stelling.

Eten tijdens het zwemmen.

Als wij in koud water zouden leven, zouden we ook zo'n vetlaag nodig hebben. Je kunt het ook anders zeggen: als walvissen niet zouden zwemmen, hoe zouden ze er dan uitzien?

Als ik in het water moet zwemmen waar die walvissen zwemmen zou ik ook wel een vetlaag willen. Walvissen kunnen moeilijk een jas aan trekken dus de natuur zorgt wel dat ze een vetlaag houden.

Wie heeft er gezegd dat je van zwemmen afslankt. Oké je gebruikt een hoop energie maar als jij in het water zou zwemmen waarin walvissen onder meer zwemmen zou je ook wel een vestje aan willen trekken. Een Walvis kan dat niet omdat zijn vinnen niet lang genoeg zijn om een vestje te breien en dus heeft hij iets slimmers bedacht. Spek. Dit wordt dan ook bijna zijn ondergang. Dat had hij vooraf niet kunnen bedenken anders had hij wel lange armen en vingers gemaakt om een vestje te kunnen breien. (en dan had hij misschien nu ook wel een antwoord op GV zitten schrijven) Je weet het niet het is een wat als hè. Dat spek zorgt er voor dat hij een mooie water dynamische vorm krijgt waarmij hij of zij makkelijk door het water kan glijden en het houdt de koude buiten en de warmte binnen.

hij zwemt met de mond open en zijn gat dicht

sec gezien val je van zwemmen niet af. Ten eerste wordt je minder vet en ontwikkel je je spieren en deze zijn over het algemeen zwaarder dan vet en kom je dus aan. ten tweede hou je juist vet vast vanwege het feit dat je lichaam zich wil beschermen tegen de kou. Ditzelfde principe werkt bij de walvis

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100